Ένα ιστολόγιο που πηγαίνει σχολείο και αγωνιά για την παιδεία .

Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

Η παραβολή του ασώτου υιού






Παραμύθια- Πώς βοηθούν στη σωστή γλωσσική ανάπτυξη

«Μια φορά και έναν καιρό …»
Μια αγαπημένη φράση μικρών και μεγάλων. Μια φράση που στα παιδιά ανοίγει τους ορίζοντες της φαντασίας και τα κάνει να ταξιδέψουν σε μέρη μακρινά και άγνωστα ενώ στους μεγάλους φέρνει όμορφες και γλυκές αναμνήσεις!
Τι πιο όμορφο από ένα παραμύθι!
Συμβουλές για το πώς μπορεί να γίνει το παραμύθι μάθημα και να ζήσει αυτό καλά και εσείς καλύτερα!
- Σε παιδιά μικρής ηλικίας 2- 5 ετών να διαλέγετε μεγάλα εικονογραφημένα παραμύθια. Μέσα από τις εικόνες εμπλουτίζετε το λεξιλόγιό του μαθαίνοντάς του καινούρια ρήματα και ουσιαστικά.
- Βάλτε χρώμα στη φωνή σας και ενθουσιασμό στο διάβασμά σας για να κρατήσετε περισσότερο το ενδιαφέρον του παιδιού σας.
- Ξεκινάτε εσείς τη φράση και παραλείψτε λέξεις κάνοντας παύση για να ολοκληρώσει το παιδί.
- Κάντε ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης για να σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας παρακολουθεί και έχει καταλάβει την ιστορία για να μπορέσει να συνεχίσει.
- Ρωτήστε το ‘και μετά τι θα γίνει;’ για να ενισχύσετε τον τομέα της φαντασίας του.
- Ενσωματώστε και δικές σας ερωτήσεις τύπου: « Και τώρα τι θα κάνει;», « Που μπορεί να κρυφτεί;», « Τι είναι σωστό να κάνει;» για να ενισχύσετε την κριτική του ικανότητα και την εύρεση λύσης προβλημάτων.
- Βάλτε συναισθήματα, για το πώς νοιώθουν οι ήρωες, για να αρχίσει να κατανοεί τα συναισθήματα και τις καταστάσεις που τα προκαλούν.
- Βάλτε το να διηγηθεί το παραμύθι και στον μπαμπά για να ενισχύσετε την αφηγηματική του ικανότητα.
- Μπορείτε να βάλετε και στόχους γνωστικούς, όπως να του μάθετε τα χρώματα, τα μέρη του σώματος, τις έννοιες.
- Διαβάστε το παραμύθι πολλές φορές μέσα στο μήνα ώστε στο τέλος να είναι σε θέση να σας το διηγηθεί μόνο του με τη χρήση εικόνων.

Μέσα από τα παραμύθια μαθαίνονται πολλά, αλλά προσοχή, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρέπει να παραμένει πάντα παραμύθι …και όχι μάθημα!!!

της Πατρώνη Λάουρα - Λογοθεραπεύτρια www.childit.गर





Δευτέρα, 21 Φεβρουαρίου 2011

Από την Δασκάλα με “αγάπη”

Από την Δασκάλα με “αγάπη”



ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ.
ΕΞΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ - ΔΗΛΩΣΙΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ

* * * * * * * * * *

1. Χαρίκλειας Νικοπούλου, του Βασιλείου, δασκάλας,
2. Μιχαήλ Δανίκα, καθηγητού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης,
3. Κωνσταντίνου Καραϊσκου του Πέτρου, εκπαιδευτικού- Διευθυντού Εφημερίδος ΑΝΤΙΦΩΝΗΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ,
4. Ιωάννη Κουριαννίδη του Χαρ. Τραπεζικός,
5. Αθανασίου Τσακνάκη του Αναστασίου, εκπαιδευτικός,
6. Κωνσταντίνου Γκαμπαερίδη του Γεωργίου, επιχειρηματία, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρηματιών Παλλινοστούντων Ν. Εβρου,
7. Σπυρίδωνος Σταματόπουλου του Αθανασίου, Συνταγ/ρχη ε.α.
8. Αγλαϊας Συμεωνίδου του Γεράσιμου, λογοθεραπεύτριας,
9. Χριστίνας Τσαμπάζη, Δικηγόρου,


Π Ρ Ο Σ

1. Τον κ. Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας
2. Αρχηγό Γ.Ε.ΕΘ.Α.
3. Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Στρατού
4. Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Ναυτικού
5. Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας

* * * * * * * * * * *

Σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 2, 3 του Συντάγματος όπως δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 102 Α΄/2.6.2008, " Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία". 3. " Ολες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Εθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα". Η παρ. 2 του άρθρου 1 του Συντάγματος, τονίζει προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν αρκεί να τηρούνται τυπικά, οι διαδικαστικοί μηχανισμοί της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, εάν και εφ όσον η αληθινή πραγμάτωση, καθημερινά, της λαΪκής κυριαρχίας, υπονομεύεται, νοθεύεται, ή χειραγωγείται, με διάφορες αυταρχικές μεθοδεύσεις, ούτε αρκεί ακόμα η τυπική, ή μεταφυσική αναγωγή όλων των εξουσιών στο Λαό ως πηγή τους, κατά τους ορισμούς της παρ. 3, εάν ο Λαός δεν είναι πραγματικά κυρίαρχος. Είναι χαρακτηριστική η διατύπωση της παρ. 3 του άρθρου 120 του Σ, κατά την οποία "ο σφετερισμός, με οποιοδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτήν διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος.


Ο τονισμός στην παρ. 3 του άρθρου 1 του Σ. Ότι όλες οι εξουσίες υπάρχουν όχι μόνον υπέρ του Λαού, αλλά και του Εθνους, είναι σαφές ότι ως Λαό μεν εννοεί τους Ελληνες πολίτες, ως Εθνος δε εννοεί, όλους τους Ελληνες κατά το γένος. (ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, Βελισσάριος Καράκωστας, Επ. Πρόεδρος Εφετών Δ.Δ. ).


Σύμφωνα με το άρθρο 45 εδ. α΄ του Συντάγματος, "ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ο αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων της Χώρας, που τη διοίκηση τους ασκεί η Κυβέρνηση, όπως ο νόμος ορίζει." Σύμφωνα με τις ως άνω συνταγματικά κατοχυρωμένες, και θεσμοθετημένες αρμοδιότητες του Προέδρου της Δημοκρατίας, επισημαίνουμε προς όλους τους συναρμόδιους και υπευθύνους τα εξής:
Ενώ στις έως τώρα εγκυκλίους που καθορίζουν τις προϋποθέσεις δια την εισαγωγή μαθητών στα ανώτατα στρατιωτικά ιδρύματα, υπήρχε η προϋπόθεσις του ελληνικού γένους, εν τούτοις από το 2011, η προϋπόθεσις η οποία αποτελεί αναγκαία συνθήκη, δια την πλήρωση του άρθρου 1 του Γενικού Κανονισμού Υπηρεσίας στο Στρατό, ήτοι την εξασφάλιση της άμυνας της Χώρας, την υπεράσπιση της Εθνικής μας ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Πατρίδας μας, κατόπιν απαράδεκτων παρεμβάσεων, καινοφανών σε μας τους Έλληνες και δη τους από ημάς στρατιωτικούς έπαυσε να υπάρχει. Η κατάργηση της προϋποθέσεως αυτής, θα οδηγήσει στην ελεύθερη είσοδο ατόμων που δεν είναι Έλληνες στο γένος, που έλαβαν για γνωστούς παλαιοπολιτικούς λόγους την ελληνική υπη-κοότητα, και μάλιστα προσωρινά, δεδομένου ότι ο νόμος 3838/2010, (ΦΕΚ Α, 49), που στηρίζει την αντεθνική αυτή μεθόδευση, και η οποία αντιβαίνει προς την παρ. 2 του άρθρου 1 του Συντάγματος, με την υπ αριθ. 350/2011 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίθηκε ότι οι διατάξεις των άρθρων 1Α παρ. 1-3 και 24 του ως άνω Ν. 3838/2010 αντίκεινται στις ως άνω διατάξεις του Συντάγματος, γεγονός το οποίον συνάδει προς την κατά πλειοψηφία βούληση του Ελληνικού λαού.


Επιπλέον, είναι γνωστό σε όλους ότι η προϋπόθεσις του ελληνικού γένους για την κατάληψη ευαίσθητων θέσεων στην ελληνική (ακόμα) Επικράτεια, προβλέπεται από το Σύνταγμα, αρχής γενομένης από το άρθρο 31 του Συντάγματος, το οποίον ορίζει τα εξής: " Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί να εκλεγεί όποιος είναι Έλληνας πολίτης πριν από πέντε τουλάχιστον έτη, έχει από πατέρα ή μητέρα ελληνική καταγωγή.............".


Σύμφωνα δε με την διάταξη του άρθρου 49 παρ. 1 του Συντάγματος, η οποία ορίζει ότι: "Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, δεν ευθύνεται οπωσδήποτε για πράξεις που έχει ενεργήσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του, παρά μόνο για εσχάτη προδοσία ή παραβίαση, με πρόθεση, του Συντάγματος".


Σύμφωνα με την ελληνική μας συνείδηση, το άρθρο 120 του Συντάγματος, αλλά και το άρθρο 3 του Στρατιωτικού Κανονισμού 20-1 (όρκος Στρατιωτικών), σας ενημερώνουμε ότι, οποιαδήποτε υπογραφή σας επιτρέψει την αντισυνταγματική, εθνομηδενιστική και αντεθνική είσοδο μη Ελλήνων στο γένος στα στρατιωτικά ιδρύματα, θα επιφέρει κάθε νόμιμη και δίκαιη πράξη, που θα έχει σαν στόχο να λογοδοτήσετε, στις αρμόδιες ελληνικές αρχές, για πράξεις που αφορούν μείωση, περιορισμό της εθνικής κυριαρχίας του γένους των Ελλήνων, καθώς και γιατί, η εν λόγω πράξη μελλοντικά οδηγεί με ακρίβεια στην απώλεια εδαφικής κυριαρχίας, και στοιχειοθετεί την πράξη της εσχάτης προδοσίας
. Είμεθα σίγουροι, ότι πράττοντας κατά συνείδηση θα τιμήσετε τον όρκο σας, και θα διαφυλάξετε το γένος των Ελλήνων από οποιανδήποτε ύπουλη νομικίστικη μεθόδευση, η οποία ως στόχο έχει την μείωση του από τους προαιωνίους εχθρούς του.


Επειδή κατ άρθρο 50 του Συντάγματος, "Ο Πρόεδρος της Δη-μοκρατίας, δεν έχει άλλες αρμοδιότητες παρά μόνον όσες του απονέμουν ρητά το Σύνταγμα και οι νόμοι που είναι σύμφωνοι με αυτό".


Επειδή Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας, γνωρίζετε ότι η εισαγωγή αλλοδαπών αγνώστου, απροσδιορίστου εθνικότητος και φυλής, είναι αντίθετη προς την λαϊκή κυριαρχία, και την εκπεφρασμένη ποικιλοτρόπως βούληση του Ελληνικού λαού,

Σας καλούμε να υπερασπιστείτε τις Ενοπλες Δυνάμεις της πατρίδος μας, των οποίων κατ' επιταγή του Συντάγματος προϊστασθε καθώς και το ΓΕΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, και πιστεύουμε ότι θα το πράξετε.



Προς διασαφήνιση των όρων σας επισημαίνω ότι το γένος είναι φυσική πραγματικότης και δεν ταυτίζεται με την υπηκοότητα που είναι κάτι που αλλάζει.
Επισημαίνω προς τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων, προς τους οποίους κοινοποιείται η παρούσα, ότι η υπογραφή τους δεν αποτελεί διακοσμητικό στοιχείο, αλλά απόδειξη της αποδοχής και της συμφωνίας των, προς το ανοσιούργημα της εισόδου αλλογενών εις τις στρατιωτικές σχολές.


Επειδή σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 120 παρ. 2 του Συντάγματος, ορίζονται τα κάτωθι: " Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων", ως επίσης κατά την παρ. 3 του ιδίου άρθρου 120 του Συντάγματος, ορίζεται ότι : " Ο σφετερισμός, με οποιονδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος".

Επιπλέον σύμφωνα με τον ΣΚ 20-2 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΑΡΘΡΟ 5: "Ο διοικητής είναι υπεύθυνος για παν ότι πράττει ή παραλείπει να πράξει".


Κατόπιν των ως άνω ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΚΟΨΕΤΕ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΘΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ, η εφαρμογή της οποία συνεπιφέρει την ενεργοποίηση του άρθρου 120 παρ. 4 του Συντάγματος, σύμφωνα με την οποία "Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία".


Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής, να επιδώσει νόμιμα, προς τον κ. Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, κατοικοεδρεύοντα εις Αθήνα, και επί της οδού Βασιλέως Γεωργίου αριθ. 7, προς ον αυτή απευθύνεται, προς γνώση των, και δια τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας την ολόκληρη εις την έκθεση επιδόσεως του.
Επικολλάται ένσημο ΤΠΔΑ 2,30 στον κ. Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Αθήνα, 9 Φεβρουαρίου 2011
Οι Δηλούντες & Προσκαλούντες

Σπυρίδων Σταματόπουλος

Η Πληρεξουσία Δικηγόρος

Σάββατο, 12 Φεβρουαρίου 2011

Το Παζλ του Τελώνη & Φαρισαίου

Το παζλ είναι ένα παιχνίδι που ενώνει τη διασκέδαση και την ευστροφία σε ένα παιδί. Με αφορμή, λοιπόν, το Τριώδιο αποφάσισα να μετατρέψω την εικόνα από τη Παραβολή του Τελώνη και Φαρισαίου σε παζλ.
ΥΛΙΚΑ
Α4 φύλλα από φελλό.
Φωτοτυπία της εικόνας του Τελώνη & Φαρισαίου.
Μαύρο μαρκαδόρο.
Κουτάκια.
Ψαλίδι
Κόλλα.



ΕKΤΕΛΕΣΗ
Κολλάμε την εικόνα πάνω στον φελλό με κόλλα ρευστή.
Από την πίσω μεριά με μαύρο μαρκαδόρο χωρίζουμε την εικόνα σε κομμάτια (ανάλογα με την ηλικία επιλέγουμε την ποσότητα των κομματιών).
Κόβουμε τα κομμάτια.
Τέλος, τα τοποθετούμε μέσα στο κουτάκι. Καλό είναι στο καπάκι του να υπάρχει σε μικρογραφία η εικόνα για να μπορούν τα παιδιά να την ξαναφτιάξουν.

Μια ιδέα είναι να το κάνουμε σαν παιχνίδι – διαγωνισμό. Όποιο παιδί το σχηματίσει πιο γρήγορα να πάρει ένα δώρο. Επίσης, είναι ένα είδος κατασκευής, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με κάθε είδους εικόνα!



πηγή:
Δημιουργικός Κόσμος

Απλοί τρόποι εκμάθησης ορθογραφίας

Το κάθε παιδί μαθαίνει ορθογραφία με διαφορετικό τρόπο. Ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο που παρατηρείται είναι η δυσορθογραφία των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Το δύσκολο είναι ότι ενώ ξέρουν τον κανόνα, τον ξεχνούν όταν γράφουν! Γράφω μερικές ιδέες για το πως μπορεί να διδαχθεί η ορθογραφία και η γραμματική.
  • Συστηματική και επαναμβανόμενη κατάρτιση των βασικών κανόνων. Αρχικά πρέπει να διδάξουμε καλά τους βασικότερους κανόνες και να βεβαιωθούμε ότι το παιδί τους έχει κατανοήσει αρκετά. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να κάνουμε επανάληψη των κανόνων.

  • Οπτική παράσταση των κανόνων. Σχετίζουμε έναν κανόνα ορθογραφίας με εικόνες και διαφορετικά χρώματα.

  • Μπορούμε στα σχολικά κείμενα να κάνουμε ομαδοποίηση των λέξεων. π.χ. Ζητάμε από το παιδί να βρουν όλα τα ρήματα σε -ιζω ή όλα τα θηλυκά ουσιαστικά και να τα γράψουν. Είναι μια καλή εξάσκηση στους κανόνες.

Το πιο σημαντικό είναι να μην αγχώνουμε τα παιδιά για τα ορθογραφικά λάθη, έτσι απογοητεύονται και πέφτει η αυτοεκτίμηση τους. Ας τα διορθώνουμε διακριτικά και με θετικό τρόπο.

Στα δευτερεύοντα μαθήματα να μην λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά λάθη και να μην επηρεάζουν το βαθμό.

Το να γράψει το παιδί π.χ. 10 φορές μια λέξη που έκανε λάθος...δεν βοηθά σε τίποτα!! Δεν μαθαίνει έτσι! Προτιμήστε τα οπτικά ερεθίσματα και τη συχνή επανάληψη.




πηγή: Περί Μαθησιακών Δυσκολιών

Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

Μένω σε κάποια γειτονιά




Μένω σε κάποια γειτονιά φτωχική γειτονιά
που 'χει σπίτια χαμηλά
Όλοι οι άνθρωποι εκεί έχουν πάντα γιορτή
και μοιράζουνε φιλιά

Μπρος απ' τις άσπρες τις αυλές οι γριές και οι νιές
για τον έρωτα μιλούν
Κι όλοι σ' αυτή τη γειτονιά, τη μικρή γειτονιά
μέρα-νύχτα τραγουδούν

Άσπρες κορδέλες τα κορίτσια φοράνε
και τ' αγόρια κοιτάνε που ξυπνάνε νωρίς
Μα δεν με νοιάζει κι ούτε βάζω μαράζι
την δική μου αγάπη δεν την ξέρει κανείς

Συνθέτης: Λ.Μαρκέας -- Θ. Σοφός
Εκτέλεση : Αντζελα Ζήλια



ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ


Ένα αλιευτικό σκάφος αράζει σε ένα μικρό ελληνικό νησί.
Mία τουρίστρια συγχάρηκε τους ντόπιους αλιείς σχετικά με την ποιότητα των ψαριών τους ρώτησε πόσο καιρό τους πήρε να τα πιάσουν.
«Όχι πολύ καιρό." απάντησαν με μια φωνή.
"Γιατί να μην μένετε έξω περισσότερο και ψαρεύετε περισσότερα;"
Οι αλιείς εξήγούν ότι τα μικρά τα αλιεύματά τους είναι επαρκή για να καλύψουν τις ανάγκες τους και των οικογενειών τους.
"Μα τι κάνετε με τον υπόλοιπο χρόνο σας;"
"Εμείς κοιμόμαστε αργά, ψαρεύουμε λίγο, παίζουμε με τα παιδιά μας, και κάνουμε siesta με τις συζύγους μας. Τα απογεύματα έχουμε ένα σνακ στην παραλία
Ή πηγαίνουμε στο χωριό για να δούμε τους φίλους μας στο καφενείο, να πιούμε μερικά ποτά και να παίξουμε τάβλι.
Τα βράδια πηγαίνουμε σε μια ταβέρνα παίζουμε μπουζούκι και τραγουδάμε μερικά τραγούδια μπορεί να σπάσουμε κανένα πιάτο ή δύο.
Έχουμε μια γεμάτη ζωή. "
Η τουρίστρια τους διέκοψε,
"Έχω ένα MBA από το Harvard και μπορώ να σας βοηθήσω!
Θα πρέπει να ξεκινήσετε με το να ψαρεύετε περισσότερο κάθε μέρα.
Μπορείτε να πουλήσετε τότε τα επιπλέον ψάρια που πιάνετε.
Με τα πρόσθετα έσοδα, μπορείτε να αγοράσετε ένα μεγαλύτερο σκάφος. "
"Και μετά;"
"Με τα επιπλέον χρήματα θα έρθει το μεγαλύτερο πλοίο, μπορείτε να αγοράσετε ένα δεύτερο και ένα τρίτο
και ούτω καθεξής μέχρι να έχετε έναν ολόκληρο στόλο από μηχανότρατες.
Αντί να πουλάτε τα ψάρια σας σε μεσάζοντα,
μπορείτε να διαπραγματεύεστε άμεσα με τις μονάδες επεξεργασίας
και ίσως ακόμη και να ανοίξετε τη δική σας μονάδα.
Μπορείτε να αφήσετε τότε αυτό το μικρό χωριό και να κινηθείτε προς την Αθήνα ή ακόμα και το Λονδίνο!
Από εκεί μπορείτε να διευθύνετε την τεράστια νέα επιχείρησή σας. "
"Πόσο καιρό θα πάρει αυτό;"
"Είκοσι, ίσως και είκοσι πέντε χρόνια." απάντησε η τουρίστρια.
"Και μετά;"
"Μετά; Λοιπόν φίλοι μου, μετά είναι που γίνεται πραγματικά ενδιαφέρον," απάντησε η τουρίστρια, γελώντας. «Όταν η επιχείρησή σας είναι πραγματικά μεγάλη, μπορείτε να αρχίσετε να αγοράζετε και να πουλάτε μετοχές και κάνετε εκατομμύρια!"
«Εκατομμύρια; Αλήθεια; Και μετά από αυτό;" Ρώτησε ένας από τους ψαράδες.
"Μετά από αυτό θα είστε σε θέση να συνταξιοδοτηθείτε, να ζήσετε σε ένα μικρό χωριό κοντά στην ακτή, να κοιμάστε αργά, να παίζετε με τα παιδιά σας, να πιάνετε κανένα ψάρι, να πάρτε μια σιέστα με τη σύζυγό σας και να περνάτε τα βράδια σας πίνοντας και απολαμβάνοντας με τους φίλους σας."
"Με όλο το σεβασμό δεσποινίς μου, αλλά αυτό, είναι ακριβώς αυτό που κάνουμε τώρα. Ποιος ο λόγος λοιπόν να σπαταλήσουμε είκοσι πέντε χρόνια;" ρώτησαν οι Ελληνες αλιείς;

Και το ηθικό δίδαγμα αυτής της ιστορίας είναι:

Να γνωρίζετε πού πηγαίνετε στη ζωή ....
μπορεί να είστε ήδη ΕΚΕΙ.


πηγή: Σαντορινιός

Η Αγάπη του Αγιορείτη

Ένας προσκυνητής κάποτε στο Άγιον Όρος παρατηρούσε έναν γέροντα σκυμμένο πάνω στην Αγία Γραφή καρφωμένο στη ίδια σελίδα για πολλή ώρα.

-Τί διαβάζεις γέροντα και δεν γυρίζεις σελίδα; Τον ρώτησε.

-Την λέξη αγάπη. Του απάντησε ο γέροντας.

-Α, καλά. Την ευχή σου.

Μετά από λίγες ημέρες συναντάει ξανά τον γέροντα σκυμμένο και πάλι πάνω στην Αγία Γραφή.

-Τί διαβάζεις τώρα γέροντα; Τον ξαναρώτησε.

-Ακόμη την λέξη αγάπη. Του απάντησε το γεροντάκι.

-Ακόμη; Τόσες μέρες και διαβάζεις μία λέξη;

-Δεν διαβάζω παιδί μου. Του αποκρίθηκε ο γέροντας. ΜΕΛΕΤΑΩ.!!!!!




πηγή: Σαντορινιός

Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2011

«Ηρώδης» στα μικρά σχολεία

7-2-2011 μ.Χ.

ΓΙΑ 4 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΟΤΑΝ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΩΝ ΚΟΜΜΑ

ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΕΤΗΣΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 25 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ – ΠΟΣΟ 6ΠΛΑΣΙΟ


«ΗΡΩΔΗΣ» ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Λογαριάσανε λάθος – Τα Σχολειά, που θέλουν να κλείσουν, είναι ταυτόχρονα

και Εκλογικά Κέντρα τουλάχιστον 200.000 Ψηφοφόρων που θα εκδικηθούν μαζικά

· ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΕ «ΜΕΤΡΑ ΙΜΒΡΟΥ ΚΑΙ ΤΕΝΕΔΟΥ» ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

· ΧΑΝΟΝΤΑΙ 1.000 ΤΟΠΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ

· ΜΕΝΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΜΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΟΡΕΙΑ

· ΣΤΟΙΒΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

· ΠΑΓΩΝΕΙ Ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

· ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ «ΣΧΟΛΙΚΟ ΑΓΧΟΣ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΗ ΑΛΛΑΓΗ

· ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΕΤΑΙ Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΖΩΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

· ΧΑΝΕΤΑΙ Η ΖΕΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ

· Η «ΠΑΙΔΕΙΑ» ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥΣ

· ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΕΡΗΜΩΣΗΣ, ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ

· ΞΕΡΙΖΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΖΩΝΤΑΝΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΚΑΙ ΑΓΚΩΝΑΡΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ



ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΤΙΣ «ΦΩΛΙΕΣ ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ»

Σε εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και εθνικό έγκλημα οδηγείται η Κυβέρνηση και η ιδιαίτερα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (;), με την πρόθεση συγχώνευσης αυθαίρετα εκατοντάδων σχολείων κυρίως Νηπιαγωγείων και Δημοτικών, υπό το πρίσμα του Μνημονίου και των εντολών της Τρόικας για τυφλές περικοπές κάθε είδους!

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μοιάζει αυτή τη στιγμή, στα μάτια χιλιάδων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, σαν τον κακό γίγαντα που έρχεται να γκρεμίσει τις φωλιές των πουλιών! Τι ίδιες τις ζεστές, μικρές και ευτυχισμένες φωλιές των παιδιών των χωριών! Τις φωλιές των μικρών Σχολειών!

Για να μην ξανάρθει χαμόγελο και άνοιξη, το γαλανό του ουρανού, το πράσινο των φύλλων και του χορταριού, τα άνθη αμυγδαλιάς, τα τιτιβίσματα, τα τρεχούμενα νερά, τα καντήλια των ερημοκλησιών, οι φωνούλες, οι εξερευνήσεις και τα χαμόγελα των μικρών μαθητών στο χωριό τους!

Για να μην ξανάρθει γιορτή, παρέλαση, τραγούδι, ζωή στο χωριό και στα δακρυσμένα μάτια του παππού και της γιαγιάς, που εγκαταλειμμένοι, με κομμένη σύνταξη και καρδιά φαρμάκι, όντας με κόπους μύριους ανάστησαν τη χώρα από τις στάχτες του πολέμου, έφτιαξαν οικονομία και κράτος, έχτισαν σχολειά, γεφύρια και κοινότητες με τα χέρια τους, τα βλέπουν τώρα να γκρεμίζονται κι αυτά και να ερημώνουν, μαζί με το κράτος και «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα»…

ΜΕ ΔΙΑΤΑΓΗ ΤΟΥ «ΗΡΩΔΗ»

Και όλοι ρωτούν:

«Ποιος»; «Με τίνος διαταγή γίνεται αυτή η σφαγή των σχολειών»;

Και η απάντηση έρχεται σαν πυρωμένο σίδερο στο στήθος:

«Με διαταγή του “Ηρώδη”! Του ίδιου του Έλληνα Πρωθυπουργού»!

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ «ΣΑΛΩΜΗΣ»

«Και ποιος του το πρότεινε»;

«Η “Σαλώμη”! Η Υφυπουργός “Παιδείας”! Του ζήτησε την κεφαλή των μικρών σχολειών των παιδιών “επίπίνακι»!

Και δυστυχώς, εξακολουθεί να «χορεύει» στα ΜΜΕ με αίσθημα «επιτυχίας», μπρος στην προδομένη Ρωμιοσύνη των χωριών! Ίσως γιατί δεν έχει συνειδητοποιήσει το τι κακό κάνει! Το πόσο τσακίζει τις ντόπιες κοινωνίες! Που αφού τους πήραν πρώτα την Κοινότητα, τους παίρνουν τώρα και τα Σχολειά και αύριο και την Εκκλησία! Λέγοντάς τες «δεν σας χρειαζόμαστε – μας είστε βάρος»…

ΙΜΒΡΟΣ ΚΑΙ ΤΕΝΕΔΟΣ…

Με την ίδια αυτή «λογική» είχε κλείσει η Τουρκία και τα ελληνικά Σχολειά σε Ίμβρο και Τένεδο, εξαναγκάζοντας σε ερήμωση τα ελληνικά χωριά

Έτσι σήμερα τα ερειπωμένα σχολειά των δύο νήσων που άλλοτε κυριαρχούσε και έβραζε ο Ελληνισμός, ακουγόταν χαρούμενα το κουδούνι, βούιζαν σαν μελίσσια οι σχολικές αυλές, στέκουν σήμερα με τα βιβλία σκισμένα, τα θρανία αναποδογυρισμένα, τους πίνακες τσακισμένους και τα τζάμια σπασμένα, κραυγάζοντας στο Υπουργείο Παιδείας και στο Γραφείο του Πρωθυπουργού με τα διπλά ηχομονωμένα παράθυρα, την πολυτέλεια και τη χλιδή και τις παραλυτικές ανέσεις:

«Μην μετατρέψετε τα ελλαδικά χωριά σε “Ίμβρο” και “Τένεδο”! Μην μας ερημώνετε»!

ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

200.000 ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΘΑ ΕΚΔΙΚΗΘΟΥΝ

Μια άλλη παράμετρος, που ξέφυγε από τους «λογαριάζοντες χωρίς τον ξενοδόχο», είναι το γεγονός, πως όλα αυτά τα μικρά σχολεία, λειτουργούσαν κατά την περίοδο τον Εκλογών, ως Εκλογικά Κέντρα Ψηφοφορίας! Κάτι το οποίο θα σταματήσει πια, μαζί με τα Σχολειά, με τα οποία είναι δεμένοι οι κάτοικοι των χωριών, όσο δεν μπορεί κανείς να διανοηθεί, αφού αποτελούν τα περισσότερα, μέρος και των παιδικών αναμνήσεων των ίδιων των γονιών!

Κατά την ημέρα λοιπόν των επόμενων Εκλογών, τα Σχολεία αυτά δεν θα λειτουργήσουν πια σαν Εκλογικά Κέντρα,ταλαιπωρώντας επιπρόσθετα τους γονείς και κηδεμόνες, στέλνοντάς τους ταπεινωτικά σε άλλα χωριά οι κωμοπόλεις, θυμίζοντάς τους το κακό και την ασπλαχνία της Κυβέρνησης, που χωρίς να ζητήσει και να σεβαστεί τη γνώμη και τη δημοκρατική θέληση των τοπικών κοινωνιών, έκλεισε τα σχολειά τους και έδιωξε, πέταξε τα παιδιά τους, στοιβαγμένα σε άλλα σχολειά και τόπους!

Τότε φυσικά θα ανάψει η λεγόμενη Εκδίκηση της Κάλπης, όταν εκατοντάδες σχολειά, εκατοντάδες Εκλογικά Κέντρα, με εγγεγραμμένους ούτε λίγο ούτε πολύ 200.000 ψηφοφόρους, θα εκδικηθούν μαζικά!

ΓΙΑ 4 ΜΟΛΙΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ…

όσα και τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών

Και όλο αυτό το κακό, για να εξοικονομηθούν από τη μια πλευρά μόλις 4.000.000 ευρώ, όσο περίπου υπολογίζεται ότικοστίζουν τα έξοδα λειτουργίας π.χ. 1.000 μονοθέσιων σχολείων, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών των Καθαριστριών!

Όσα ακριβώς χρειάζονται, ίσως και περισσότερα, για τη μετακίνηση αυτών των μαθητών προς μακρινότερα σχολεία! Αν δεχτούν να αναλάβουν κάποιοι και τη μετακίνησή τους… Ενώ δεν προβλέπονται «έξοδα μετακίνησης» για τα προνήπια, τα οποία «δεν είναι - λέει - στην υποχρεωτική εκπαίδευση» … Κι ας είναι ζωτική κυριολεκτικά για την παραπέρα πρόοδο και ανάπτυξή τους, η φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο…

Από την άλλη, το ποσό τελικά αυτό, είναι ελάχιστο μπροστά στην χρηματοδότηση π.χ. των Κομμάτων, όταν μόνο το Κυβερνών Κόμμα, λαμβάνει ετησίως 25.000.000 ευρώ, ποσό εξαπλάσιο από αυτό που απαιτείται για τη λειτουργία των μικρών σχολειών!

Και όταν μόνο για τις «κουρτίνες» του Υπουργείου Παιδείας, απαιτήθηκαν 200.000 ευρώ, όσα δηλαδή για την ετήσια λειτουργία 50 Μονοθέσιων Σχολείων!

ΜΕΓΑΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΜΙΚΡΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Από την άλλη, η συρρίκνωση-συγχώνευση των Σχολείων, δεν οδηγεί σε «καλύτερη παιδεία», όπως προσπαθεί να περάσει το Υπουργείο, αλλά σε υποβαθμισμένη παιδεία, αφού αφήνονται οι περίφημες «κυψέλες», οι τόσο ζωτικές μικρές εκπαιδευτικές ομάδες μαθητών των μονοθέσιων και ολιγοθέσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων,που έχουν χαρακτηριστικά «φροντιστηρίου», δηλαδή μεγαλύτερης φροντίδας, παράδοσης, κατανόησης και εμπέδωσης του μαθήματος, συμπλήρωσης κενών και δυνατότητα υποβοήθησης αδύνατων μαθητών σε ζωντανό χρόνο μέσα στη μικρή φιλική τάξη!

Αντίθετα, η υπερσυγκέντρωση μαθητών σε μεγαλύτερα σχολεία και τα απαράδεκτα τμήματα 20, 23, 25 ή και 30 παιδιών, δημιουργούν συνθήκες κορεσμού, άγχους, ξύλινων παιδαγωγικών σχέσεων και σαφέστατης δυσκολίας παράδοσης, κατανόησης και εμπέδωσης του μαθήματος, χωρίς καμμία σχεδόν δυνατότητα βοήθειας και στήριξης, κάλυψης των κενών μαθητών σε ζωντανό χρόνο μέσα στην τάξη, αφού ο όγκος μαθητών και ύλης, σε σχέση με το χρόνο και με πιεσμένο τον τρόπο, οδηγούν σε εκπαιδευτική υποβάθμιση, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών λειτουργών!

Τέτοια εκπαιδευτική υποβάθμιση, οδηγεί τους μαθητές σε σχολική αδιαφορία, σχολική αποτυχία, ενώ αυξάνουν τιςαπαιτήσεις για εξωσχολικά Φροντιστήρια, επιβαρύνοντας τρομακτικά τις οικογένειες, με τα περιορισμένα έτσι κι αλλιώς έσοδα.

ΕΠΩΔΥΝΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΑΓΧΟΣ

Οι αλλαγές αυτές σχολικού χώρου και περιβάλλοντος, έχουν εκτός των άλλων και δυσμενή ψυχολογική επίπτωση στα μικρά ιδίως παιδιά, αφού τους δημιουργούν το λεγόμενο «σχολικό άγχος», όπως και κάθε αλλαγή στο χώρο του σχολείου, ακόμα και προσώπων (εκπαιδευτικών)!

Το σχολικό άγχος, είναι παράγοντας κακής σχολικής πορείας ή και άρνησης του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΜΙΚΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ

Σημειώνεται πως πάρα πολλοί από τους λεγόμενους «κακούς» μαθητές, έφτασαν στο σημείο αυτό, από ελλειπήσχολική φροντίδα, την οποία προκαλεί ο μεγάλος αριθμός παιδιών στις τάξεις και η αναγκαστική έλλειψη επικοινωνίας με τους Εκπαιδευτικούς, που είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν ύλη και όχι ψυχές και να «προχωρούν» την τάξη, χωρίς να τους δίνεται δυνατότητα να ασχοληθούν με αυτούς που μένουν πίσω και οι οποίοι βουλιάζουν ακόμη περισσότερο, όταν πάρουν τον πρώτο «κακό έλεγχο», αντιμετωπίζοντας την απόρριψη και από το οικείο τους - όπως είναι φυσικό – περιβάλλον!

Να λοιπόν, που τα μικρά σχολειά, οι μικρές ζεστές τάξεις των λίγων παιδιών, είναι σχολικά θεραπευτήρια, εξέδρες πλήρωσης, πυροδότησης και απογείωσης μαθητών με ανθρωπιά πρώτα από όλα, ζεστασιά, γνώσεις και καλώς εννοούμενη «αυτοπεποίθηση»!

Τα μικρά σχολειά, είναι το αντίδοτο της σχολικής αποτυχίας!

Τα μικρά σχολειά, είναι σαν τα έργα τέχνης που γίνονται χειροποίητα, με μεράκι, φροντίδα, αυθεντικότητα και όχι «βιομηχανοποιημένα» και ψυχρά!

Τα μικρά σχολειά, είναι σαν τα μικρά ναυπηγεία, που βγάνουν γερά σκαριά στο μεγάλο πέλαγο!

ΜΗΝ ΤΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ!


www.NOIAZOMAI.net

Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

Κραυγή αγωνίας από εκπαιδευτικούς της Καστοριάς για τις συγχωνεύσεις σχολείων!

Η κυβέρνηση του ΓΑΠ σχεδίασε, έβαλε το πιστόλι πάνω στο τραπέζι, κάθε υπουργείο βγάζει «φωτοτυπία τις εντολές» και το ΥΠΔΜΘ θα αποδειχτεί υπάκουο και υποτελές μέχρι τέλους; Αγαπητή μας ανυπάκουη Σοφία (Σακοράφα) τα πράγματα βιάζουν ακόμη πιο πολύ από ένα απλό κίνημα χρέους… Άκουσε μαζί μας κι αυτή την νηφάλια, εμπεριστατωμένη αλλά και θαρραλέα κραυγή εκπαιδευτικής μα και ακριτικής αγωνίας…



πηγή:manitaritoubounou.