Ένα ιστολόγιο που πηγαίνει σχολείο και αγωνιά για την παιδεία .

Τετάρτη, 28 Απριλίου 2010

Το γλυκό της τεμπέλας

Nομίζω ότι όλοι έχουμε δικαίωμα να
τεμπελιάσουμε κάποια στιγμή……


SV102221
Υλικά
1 πακέτο πτι μπερ
1 φάκελο κρέμα ζαχαροπλαστικής ΓΙΩΤΗΣ βανίλια
1 φάκελο κρέμα ζαχαροπλαστικής ΓΙΩΤΗΣ σοκολάτα
800 ml.γάλα
καφέ στιγμής ή λικέρ για το βρέξιμο των μπισκότων

αμυγδαλάκι καβουρδισμένο ή τρούφα για το πασπάλισμα

Εκτέλεση
Βουτάμε τα μπισκότα στο υγρό που επιλέγουμε (καφέ ή λικέρ)
και τα στρώνουμε σε ένα PYREX (20χ33)

SV102200


SV102201


Χτυπάμε το περιεχόμενο του φακέλου της βανίλιας
με τα 400 ml από το γάλα.


SV102202


Στρώνουμε την κρέμα πάνω στα μπισκότα.

SV102203


Στρώνουμε άλλη μία σειρά με μπισκότα βουτώντας
και πάλι στον καφέ ή το λικέρ.


SV102204


Χτυπάμε το περιεχόμενο του φακέλου της σοκολάτας
με τα άλλα 400 ml γάλα.


SV102205
Στρώνουμε και πάλι πάνω στα μπισκότα.
SV102207


Στολίζουμε με ό,τι μας αρέσει.


SV102209


Αφήνουμε το γλυκό να σταθεί στο ψυγείο τουλάχιστον
2 ώρες πριν το σερβίρουμε.


Τρίτη, 27 Απριλίου 2010

Εμείς «βάζουμε τον δάσκαλο» εσείς τον χρόνο!

Να έχετε όρεξη δηλαδή να μάθετε την τέχνη της καλαθοπλεκτικής. Το πώς έφτιαχναν δηλαδή οι «παλαιότεροι» τα καλάθια, τα κοφίνια, τα καλαθάκια, τις καλαθούνες κ.ο.κ.

Δάσκαλος και συνεχιστής της οικογενειακής παράδοσης στην κατασκευή χειροποίητων καλαθιών είναι ο κύριος
Δημήτρης Νομικός, γνωστός και ως «Μανωλίτσος» κι επίσης γνωστός ως μουσικός, ο οποίος εχει την διάθεση να μάθει την τέχνη του σε όποιον ενδιαφέρετε.
Να ξέρετε όμως οτι δεν είναι ευκολη δουλειά, κι οτι ξεκινάει απο το να μαζέψει κανείς τις κατάλληλες βέργες απο τις λυγαριές, να τις επεξεργαστεί και να τις πλέξει.

http://3.bp.blogspot.com/_I9xD1A4lkjQ/S9YEpG4CCPI/AAAAAAAADuk/W3x4dLs7Jas/s1600/SDC11888.JPG

Στις φωτογραφίες μια συλλογή καλαθιών και ο κ. Νομικός, ο δημιουργός τους.




Σαντορινιός

Ο πραγματικός νικητής της κούρσας


Ένας αγώνας δρόμου παιδιών με αναπηρίες σημαδεύεται από ένα απρόσμενο γεγονός…

τρελογιάννης

Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Toυριστικό παραμύθι...



πηγή:Σαντορινιός

Κοινή διακήρυξη 10 επιστημονικών φορέων...

Κοινή διακήρυξη 10 επιστημονικών φορέων...

"Στην κοινοποίηση της κοινής Διακήρυξης αποφάσισαν να προχωρήσουν οι Πρόεδροι των επιστημονικών φορέων της χώρας, για την κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα στις σημερινές Ευρωπαϊκές και Παγκόσμιες συνθήκες, δηλώνοντας δυναμικό παρόν των φορέων και των κλάδων που εκπροσωπούν για την προάσπιση των δημοκρατικών θεσμών, της Ελληνικής Παιδείας και της... αναπτυξιακής πορείας της χώρας.

Αναλυτικά όπως αναφέρεται στην κοινή Διακήρυξη:



Εμείς οι εκπρόσωποι των επιστημονικών φορέων.

Διαπιστώνουμε.
Ζούμε μία κρίση, χωρίς προηγούμενο μετά τη μεταπολίτευση.

Μια κρίση που ξέσπασε το 2008. Απλώθηκε σε όλο τον πλανήτη. Και σήμερα απειλεί με χρεοκοπία τους αδύνατους του συστήματος και, φυσικά, και την χώρα μας.

Τα σταθεροποιητικά προγράμματα της Ε.Ε. δεν μπόρεσαν να αναχαιτίσουν την κρίση. Στηρίζονται σε περιοριστικές πολιτικές, που διευρύνουν τη λιτότητα και την ύφεση.

Τα περισσότερα κράτη της Ε.Ε., έχουν δημοσιονομικά ελλείμματα μεγαλύτερα του 3% και χρέη μεγαλύτερα του 60% του ΑΕΠ. Άλλα έχουν μικρότερες αποκλίσεις από τα κριτήρια του Μάαστριχτ και άλλα πολύ μεγαλύτερες. Το σταθεροποιητικό πρόγραμμα έχει παραβιαστεί από τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. Η Βρετανία έχει μεγαλύτερο δημοσιονομικό έλλειμμα από την Ελλάδα. Το έλλειμμά της ανέρχεται στο 12,9%.

Διερωτόμαστε και επισημαίνουμε.

Γιατί λοιπόν τόσος δημοσιονομικός πανικός; Γιατί απώλεια εθνικής κυριαρχίας; Γιατί αυτός ο εκφοβισμός;

Διαρκής και μόνιμη λιτότητα η σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι, το επιστημονικό δυναμικό, οι συνταξιούχοι, οι χαμηλές και μεσαίες εισοδηματικές τάξεις, της χώρας μας. Διαρκής, αυστηρή επιτήρηση με μια ασφαλή και εύκολη γι' αυτούς συνταγή:

* τον αποπληθωρισμό αμοιβών και τιμών,

* την απρογραμμάτιστη και χωρίς μεθόδευση και αρχές απελευθέρωση των αγορών,

* τη μείωση των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων και την μείωση του αριθμού των εργαζομένων στο δημόσιο,

* την αύξηση των ορίων ηλικίας για συνταξιοδότηση,

* την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων,

* την άφρονα ιδιωτικοποίηση της κρατικής περιουσίας, που κεφαλαιοποίησε τους κόπους και τις καταθέσεις πολλών γενεών στην πορεία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους,

* την επαναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος,

* την περικοπή των κοινωνικών δαπανών για παιδεία, υγεία, πρόνοια,

* την αύξηση των άμεσων και έμμεσων φόρων.

Αυτά τα μέτρα έχουν ήδη επιβληθεί. Αυτά και όμοιά τους θα επιβληθούν στο άμεσο μέλλον. Τα θεωρούν μέτρα άμεσης απόδοσης για να ξεπεραστεί η κρίση, που προκλήθηκε από τον τρόπο διαχείρισης, διακυβέρνησης της χώρας τα τελευταία χρόνια, με το στρεβλό αναπτυξιακό και καταναλωτικό μοντέλο της χώρας και τις μεταρρυθμίσεις, εκσυγχρονισμούς και επανιδρύσεις του κράτους, που έμειναν στα χαρτιά.

Αυτή η διαχείριση, αυτή η διακυβέρνηση και αυτές οι πολιτικές προκάλεσαν τα ελλείμματα και διεύρυναν το δημόσιο χρέος. Κατασκεύασαν μία οικονομία με «γυάλινα πόδια». Με συνθήκες μεγάλης πιστοληπτικής υποβάθμισης.

Η πολιτική «νέων συμπληρωματικών μέτρων», με την «τεχνογνωσία» του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου θα προκαλέσει νέα καταιγίδα. Επίταση και νέα ύφεση. Νέο και βαθύτερο βύθισμα της πραγματικής οικονομίας.

Με την τεχνογνωσία του ΔΝΤ και την εγκατάλειψη των προγραμματικών στόχων της αλληλεγγύης μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δοκιμάζεται η ίδια η δημοκρατική αντίληψη και διάρθρωση της Ελληνικής Πολιτείας. Υφίσταται μια γενικευμένη κρίση πια. Το τελευταίο διάστημα ακυρώθηκε ο ουσιαστικός δημόσιος διάλογος. Επιχειρείται προκλητικά η ακύρωση της δημιουργικής διαβούλευσης των κοινωνικών εταίρων.

Αναβαθμίζοντας την παρέμβαση των επιστημονικών φορέων της χώρας προωθούμε το «Συντονιστικό Συμβούλιο Επιστημονικών Φορέων Ελλάδας» για να συμβάλλουμε στην ολοκληρωμένη και σφαιρική προσέγγιση των θεμάτων που αφορούν θεμελιώδη δικαιώματα του Έλληνα Πολίτη, την ανάπτυξη της χώρας.

Στις κρίσιμες αυτές στιγμές προτείνουμε.

Επιθετική πολιτική με νέα αναπτυξιακά μέτρα, άμεσης απόδοσης και μακρόπνοης λογικής.

* ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και των αυτοαπασχολούμενων επιτηδευματιών, που είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας,

* ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων,
* στήριξη και ενίσχυση της ελληνικής γεωργίας, του πρωτογενούς τομέα ευρύτερα

και της ελληνικής περιφέρειας

* στήριξη μιας ελληνικής βιομηχανίας υψηλής προστιθέμενης αξίας και υψηλής εξειδίκευσης

* χρήση νέων τεχνολογιών και εισαγωγή καινοτομικών μεθόδων

* ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος του εργατικού και επιστημονικού δυναμικού, για να στηριχθεί η συνολική ζήτηση

* αλλαγή του καταναλωτικού προτύπου που οδήγησε στην αύξηση των εξαγωγών και μείωση των εισαγωγών

* αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας.

Μια νέα δημοσιονομική πολιτική με μέτρα και αυτά άμεσης απόδοσης.

* με κτύπημα της παραοικονομίας, της φοροδιαφυγής, της εισφοροδιαφυγής,

* των μεσαζόντων και της κρατικής σπατάλης,

* με ανακατανομή του Εθνικού Εισοδήματος,

* με δημόσιες επενδύσεις σε έργα υποδομών για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και

* την δημιουργία νέας φορολογικής συνείδησης στον πολίτη.

Δηλώνουμε το δυναμικό και δημιουργικό παρόν μας.

* Για να προασπίσουμε την εύρυθμη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών.

* Για να υποδείξουμε και να σταθούμε αρωγοί στις απαιτούμενες νέες αποτελεσματικές κυβερνητικές πολιτικές.

* Για να προασπίσουμε τα δικαιώματα του έλληνα πολίτη στην ακώλυτη προσφυγή στη δικαιοσύνη.

* Για να κατοχυρώσουμε την ασφάλεια των συναλλαγών και των περιουσιακών δικαιωμάτων του.

* Για να προασπίσουμε το δικαίωμα του και την πρόσβαση στην υγεία και πρόνοια, στην προστασία του περιβάλλοντος και του δημόσιου πλούτου, στην ακώλυτη οικονομική του δραστηριότητα και όλα τα άλλα συνταγματικά προστατευόμενα αγαθά.

* Για να προασπίσουμε την Ελληνική Παιδεία και εκπαίδευση, αποτρέποντας την ισοπέδωση της πανεπιστημιακής παιδείας και την φαλκίδευση των επαγγελματικών και επιστημονικών δικαιωμάτων των αποφοίτων της.

Αυτό επιβάλλει το ελάχιστο χρέος μας απέναντι στη χώρα και τις επόμενες γενιές.


ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ


ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Δημήτρης Παξινός


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Κώστας Βλαχάκης


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ευθύμιος Πρεκετές


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

Μανώλης Καλοκαιρινός


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

Αθανάσιος Κατσίκης


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

Δημήτρης Βαγιωνάς


ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Κωνσταντίνος Λουράντος


ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ

Θεόδωρος Μαρκόπουλος


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πελοπίδας Καλλίρης


ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ

Γιάννης Αλαβάνος


πηγή:τρωκτικό

H ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ..



Αγάπη...


Θλίψη..


Αθωότητα.....


Αποχωρισμός....


Πόνος


Μοναξιά


Σεβασμός


Συμπαράσταση


Φιλία


Μουσική


Υπομονή


Η ελπίδα που φεύγει.


Σωτηρία.


Ο καλύτερος φίλος..


Θεϊκό άγγιγμα..



πηγή:trelogianis

Ο επιβλέπων

Image and video  hosting by  TinyPic

Πέμπτη, 22 Απριλίου 2010

Santorini Donkey Republic

http://2.bp.blogspot.com/_I9xD1A4lkjQ/S9ACxGJfQnI/AAAAAAAADss/_UmJtWJ8UhU/s1600/4.jpg

Mην ανησυχείτε αν μέχρι σήμερα δεν σας δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχετε (ενδεχομένως να μην είχατε ενημερωθεί) ούτως ή άλλως το πρόγραμμα ΤΩΡΑ αρχίζει!
πρόκειται για μια καταπληκτική ιδέα και πρωτοβουλία του κ. Κατσίμπα ο οποίος εμπνευστηκε και υλοποίησε το πρόγραμμα
Santorini Donkey Republic
με στόχους να.... ομορφύνει το νησί, να κινητοποιηθούν τοπικοί καλλιτέχνες και να αναδειχθεί η ... συμαντικότητα του εδω και χρόνια πολύτιμου συνεργάτη των ντόπιων, του γαιδουριού!

παρακάτω, μπορείτε να ενημερωθείτε για τον σχεδιασμό και το ιστορικό του προγράμματος σύμφωνα και με την ανακοίνωση που εχει σταλεί σε μας καθώς και πάρα πολλά Μέσα Ενημέρωσης
ενω,
οι διοργανωτές μας καλούν μεθαυριο Κυριακή 25 Απριλίου στις 18.00 στο Κλειστό Γυμναστήριο όπου θα γίνει η παρουσίαση του προγράμματος καθώς και των πολύχρωμων γαιδουριών που φιλοτέχνησαν καλλιτέχνες που ζουν στο νησί. Στην συνέχεια, τα πολύχρωμα γαιδουράκια θα τοποθετηθούν σε διάφορα σημεία του νησιού.


Σύμφωνα με την πολύ -πολύ ενδιαφέρουσα ανακοίνωση,

Santorini Donkey republic
Aπό τις 26 Απριλίου, μια πολύχρωμη εικοσάδα από πρωτότυπα φιλοτεχνημένα γαιδουράκια θα βρίσκονται ανάμεσα μας, σε κεντρικά σημεία της Σαντορίνης.
20 καλλιτέχνες που εχουν σχέση με την Σαντορίνη δούλεψαν ολο τον χειμώνα με φαντασία και μεράκι επάνω σε γλυπτά γαιδουράκια για να παρουσιάσουν μια ακόμα καλλιτεχνική πλευρά αυτου του μοναδικού νησιου, που ξέρει να εμπνέει.

Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό!! Οσοι τα εχουν δεί να κατασκευάζονται στα τοπικά εργαστήρια μιλάνε με θαυμασμό.
Σας καλούμε να τα δείτε όλα μαζί στα εγκαίνια της Έκθεσης Santorini Donkey Republic στο δημοτικό κλειστό γυμναστήριο Σαντορίνης στις 25 Απριλίου Κυριακή ,στις 18,00.
Την επόμενη μέρα τα γλυπτά θα πάρουν τη θέση τους σε γωνιές του νησιού
, ευχάριστο ξάφνιασμα για τον αμέριμνο διαβάτη, δίνοντας χρώμα στα σοκάκια και υπενθυμίζοντας σε όλους, την τεράστια συμβολή αυτου του ακούραστου «δουλευταρά» στη ζωή των ανθρώπων και στην ανάπτυξη του τόπου.
Στο τέλος της σαιζόν όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν και έσοδα από την εκδήλωση θα προσφερθούν για την ακόμα καλλίτερη προστασία των ηλικιωμένων ιπποειδών που περιθάλπει ο Δήμος Σαντορίνης στον Καρτεράδο, υπο την επίβλεψη του Κου Δημήτρη Σιγάλα, Υπεύθυνου Περιβάλλοντος.

Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι οι, Ασιμής Χριστόφορος, Γιώργος Γαλανόπουλος, Ειρήνη Δρόσσου, Δημήτρης, Απόλλωνας Κολιούσης, Αληθινή, Δημήτρης Μπέλλος, Βενιός Μάρκος, Κυβέλη Μουσούρη, Μάκαρης Ανδρέας, Ρούσσος Βαγγέλης, Βλαβιανός Ηλίας, Πολυτίμη Μπηλιώνα, Καραμολέγκος Μιχάλης, Στρώνης Γιώργος, Annie Neve, Μαρία Σοφία Γκέλου, Νικόλαος Δελένδας , Κορωνιός Λευτέρης, Καμπουροπούλου Ειρήνη, Κατερίνα Ιωαννίδου κ.α.

Μετά από πρόταση του συλλόγου Ξενοδόχων Σαντορίνης, όποιος καλλιτέχνης από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου εκδηλώσει ενδιαφέρον να αφήσει το στίγμα του, ζωγραφίζοντας γαιδουράκι θα φιλοξενηθεί από τα μέλη της Ενωσης για 5 μέρες στο νησί εντελώς δωρεάν.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά. Τα γλυπτά είναι σε φυσικό μέγεθος (1μ ύψος Χ143 μήκος)και είναι κατασκευασμένα από Fiber glass τετραπλής επιστρωσης στο εργοστάσιο που κατασκευάζονται οι αγελάδες του Cow Parade.Tα έργα των καλλιτεχνών θα προστατευθούν από ειδικό αντι-γκράφιτι βερνίκι.



ΜΕΣΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
Α) Έντυπος κατάλογος με τα λογότυπα των χορηγών, 40σελίδων μέγεθος 12x17cm όπου θα υπάρχουν σε ελληνικά και αγγλικά το βιογραφικό κάθε καλλιτέχνη με φωτογραφίες των ιδίων αλλά και των έργων τους σε αλφαβητική σειρά επωνύμου, σε 10.000 τεμάχια.
Β) Ιστοσελίδα με τα λογότυπα των χορηγών στο Ιντερνετ www.santorinidonkey.com με όλα τα νέα της έκθεσης, φωτογραφίες, εγκαίνια, σχόλια, αφιερώματα κλπ.
Γ) Σε κάθε γλυπτό στην βάση θα υπάρχει το όνομα του καλλιτέχνη-δημιουργού, και τα λογότυπα των χορηγών.

Την ολη προσπάθεια υποστηρίζουν ο Δήμος θήρας,Η Κοινωφελης – Κοινοτικη επιχείρηση Οίας ,Το σωματείο Λεμβούχων Σαντορίνης,Το ίδρυμα Λ.&Ε. Νομικού-Τελεφερίκ, η μεταφορική Χάλαρης,Το εστιατόριο Λαδόκολλα, τα καταστήματα Things we love,οι γραφικές τέχνες Εντυπον και το διαφημιστικό γραφείο Welcome .
Χορηγοί επικοινωνίας είναι ο KISS 929, και οι Red guide Books.


ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
Την διοργάνωση έχει αναλάβει το δημιουργικό γραφείο WELCOME. Κύρια ασχολία μας οι εκδόσεις και οι επιγραφές. Λειτουργούμε απο το 1993 και ανάμεσα σε αυτά που έχουμε “κατορθώσει” όλα αυτά τα χρόνια είναι η έκδοση περιοδικών, η δημιουργία και παραγωγή των Χριστουγεννιάτικων καρτών Welcome με θέμα αποκλειστικά το πανέμορφο νησί μας. (Παγκόσμια αποκλειστικότητα, κανένα μέρος στον κόσμο δεν εχει δικές του Χριστουγεννιάτικες κάρτες.) Η κατασκευή περιπτέρου για τις ανάγκες του Κοινότητας Θήρας και της Νομαρχίας Κυκλάδων (βραβείο ΔΕΘ), η παραγωγή του τουριστικού ντοκυμαντέρ “Σαντορίνη Ταξίδι στο όνειρο”, η εκδοση της Welcome Bonus Card) και σε συνεργασία με το Ατελιέ Γραφικών τεχνών “Εντυπον” μερικά απο τα πιο όμορφα και ισχυρά logos του νησιού. Την εικαστική και δημιουργική υποστήριξη τoυ Santorini Donkey Republic εχει αναλάβει το “Εντυπον”.Βρισκόμαστε στην Μεσαριά Σαντορίνης, ευθεία Φηρών -Πύργου με θέα στην Καλντέρα (το ηφαίστειο μάλλον φταίει και μας βάζει στην πρίζα...)
Τηλέφωνα επικοινωνίας 22860 25100, κιν 699 55 25100 e-mail : welcomes@otenet.gr
Πάνος Κατσίμπας


Santorinios

Κοστρείς του Απριλίου...



Δευτέρα ήτουν της Καθαράς που κάμνουν την νομάδαν
Μες το καράβιν έμπηκεν την πρώτην εβτομάδαν
Και τρεις ημέρες έκαμεν να ρέξει το Βερούτιν
Ψουμίν, νερόν εν εβρέθηκεν μεσά στην χώραν τούτην

Ψουμίν νερόν είχεν πολλύν κατω μακρά στο πλάτος
Κειμέσα εκατώκησεν ένας μεάλος δράκος
Και δεν ταʼ αφήνει το νερόν στην χώραν τους να πάει
Ταΐνιν του εκάμνασιν ποναν παιδίν να φάει
Να ξαπολύσει το νερό, στην χώραν για να πάει

Άλλοι είχαν έξι και οκτώ κι επέμπαν του τον έναν
Κι ήρτεν γυριν τʼ αφέντη μας, τʼ αφέντη βασιλέα
Είχεν μιαν κόρην μοναχήν κι είχεν να την παντρέψει
Θέλοντας και μη θέλοντας του δράκου να την πέψει

Παντές κι η κόρη εν άγιος, Χριστός κι απάκουσεν την
Τον Άη Γιώρκην να σου τον ʽπου πάνω κατεβαίνει
Και με την σέλλαν την γρουσήν και το γρουσόν αππάριν

Στέκεται συλλοΐζεται πώς να την χαιρετήσει
-Για να την πω μουσκοκαρκιάν, μουσκοκαρκιά έχει κλώνους
Για να την πω τρανταφυλλιάν, τρανταφυλλιά έχει αγκάθια
Άτε ας τη χαιρετήσουμε σαν χαιρετούμεν πάντα

-Ώρα καλή σου λυερή, ώρα καλή και γειά σου
Μουσκούς και ροδοστέμματα στα καμαρόβρυα σου
Κι είντα γυρεύκεις Λυερή στου δράκου το πηγάδιν
Του δράκοντα του πονηρού, να βκεί και να σε φάει

-Αφέντη μου τα πάθη μας να σου τα πω δεν φτάννω
Άθθρωποι που την πείναν τους τρώσιν ένας τον άλλον
Έτσι έθελεν η τύχη μου, έτσι ήτουν το γραφτό μου
Μες στην κοιλιάν του δράκοντα να κάμω το θαφκειόν μου

Να σου ποκεί τον δράκοντα που κάτω κι ανεβαίνει
Κι όταν τους είδε κι ήταν τρεις κρυφές χαρές παθαίνει
-Μπουκκωμαν τρώω τον άδρωπον, το γιώμαν την κοπέλλαν
Και ως τα λιωβουττήματα άππαρον με την σέλλαν

Μιαν χατζιαρκάν του χάρισεν κιη πόλις ούλλη εσείστην
Και το σκαμνίν του βασιλιά έππεσεν κι ετσακκίστην
Βκάλλει που το δισσάκκιν του μεάλον αλυσίδιν
Κι έπκιασεν κι εχαλίνωσεν κείτο μεάλον φίδιν

-Τράβα το κόρη λυερή στην χώραν να το πάρεις
Για να το δουν αβάφτιστοι να παν να βαφτιστούσιν
Για να το δουν απίστευτοι να παν να πιστευτούσιν

Άνταν τους βλέπει ο βασιλιάς κρυφές χαρές παθθαίνει
-Πκοιός εινʼ αυτός που μου ʽκαμεν τούτην την καλοσύνην
Να δώκω το βασίλειον μου κι ούλλον τον θησαυρόν μου
Να δώκω και την κόρην μου και να γενεί γαμπρός μου

Κι επολοήθην Άγιος και λέει και λαλεί του
-Έν θέλω το βασίλειον σου μήτε τον θησαυρόν σου
Μιαν εκκλησιάν να χτίσετε, μνήμην τʼ Άη Γιωργίου
Που έρκεται η μέρα του κοστρείς του Απριλλίου
Που έρκεται η μέρα του κοστρείς του Απριλλίου

Παραδοσιακό Κυπριακό τραγούδι


τρελογιάννης

Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010

Ανοιχτή επιστολή των εκπαιδευτικών της Θηρασίας

http://www.travelcyclades.gr/thirasia-photos/thirasia-sightseeing.jpg
Στην αγκαλιά της Σαντορίνης, σε πολύ μικρή απόσταση από τα δυτικά της παράλια, στέκεται εδώ και χιλιάδες χρόνια, το έτερόν της ήμισυ, η Θηρασία.

Ένα νησί της άγονης γραμμής, σε απόσταση αναπνοής από το Νο1 τουριστικό προορισμό στον κόσμο. Τόπος αυθεντικός, φύση άγρια, άνθρωποι γνήσιοι.Πριν 10 χρόνια άνοιξε το Γυμνάσιο στη Θηρασιά. Τότε περίπου μπήκε το νησί και στο πρόγραμμα υδροδότησης, με επιδοτούμενο νερό που ερχόταν με υδροφόρα από το Λαύριο!

Ο υπάλληλος στη Θηρασιά ενημέρωνε την Κοινοτική Επιχείρηση στην έδρα της Κοινότητας απέναντι στη Σαντορίνη, αυτή με τη σειρά της παράγγελνε το νερό απ’ την ιδιωτική εταιρεία, ενημερώνοντας παράλληλα το (έως πρότινος) Υπουργείο στη Μυτιλήνη.

Όποιος ζει στη Ελλάδα μπορεί κάλλιστα να φανταστεί πιθανές, τυχαίες περιπλοκές στην άφιξη του εν λόγω αγαθού στον προορισμό του, ως αποτέλεσμα της αλυσίδας αυτής και τη διαβίωση πλέον για μικρά(2 ημέρες) ή μεγαλύτερα(6 ημέρες) διαστήματα δίχως νερό, κατά τακτά διαστήματα. (Κάθε φορτίο –περίπου 1.000 τόνοι- επαρκούσε τους περισσότερους μήνες, για περίπου 20 μέρες.)


Όλα αυτά μέχρι τώρα. Με απόφαση του Υπουργείου(;) οι επιδοτήσεις για νερό κόβονται. Η Θηρασιά ανεφοδιάστηκε πριν 4 μέρες, με ξεχωριστή «απόφαση», αλλά το μέλλον διαγράφεται τουλάχιστον αβέβαιο.

Όπως και άλλοτε, η κατανάλωση του νερού ελέγχεται με απόφαση για πρόστιμα σε όσους πλένουν τις αυλές τους και ποτίζουν τα χωράφια τους.Εδώ και 1 χρόνο είχαν αρχίσει να διαφαίνονται τέτοιου είδους προθέσεις, αφού ο όγκος των φορτίων είχαν μειωθεί επίσημα στο μισό…
Άγνωστο το τι και το πώς μπορεί να σκέφτονται οι υπεύθυνοι για ένα τέτοιο θέμα!Καμιά 10ριά νησιά του Αιγαίου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μπροστά στον κίνδυνο να μείνουν χωρίς νερό.Χωρίς ρεύμα, μπορεί να ζήσει κανείς. Το βιώνουν οι κάτοικοι της Θηρασιάς σε τακτά διαστήματα. Χωρίς νερό, οι συνθήκες δυσκολεύουν. Μάλλον γίνονται ανυπόφορες. Δεν είναι κατά τύχη το σημαντικότερο υλικό αγαθό!
Η εγκατάσταση του σταθμού αφαλάτωσης, που η απόφασή του χρονίζει, χρήζει άμεσης πραγματοποίησης. Είναι τουλάχιστον ειρωνεία να περιτριγυριζόμαστε, να ζούμε μες στη θάλασσα και να χρειάζονται τόσες αποφάσεις, τόση κατασπατάληση χρήματος και ύδατος, που μόνο οικολογική λογική δεν καταδεικνύουν.
Ο άνθρωπος είναι ευρηματικό ον. Τις άνυδρες μέρες, και πλαστικά πιάτα χρησιμοποιούμε και θάλασσα και χλωρίνη… Δεν είναι όμως και το πιο ενδεδειγμένο το βρόχινο νερό που χρησιμοποιεί το σχολείο εκείνες τις μέρες. Κάποιοι δε θα αντέχανε ούτε την όψη του ούτε την οσμή του.Ως εκπαιδευτικοί αγαπάμε το έργο μας. Φρονούμε ότι η ύπαρξη ενός σχολείου αντανακλάται σε έναν τόπο.
Ήδη, πολλοί Θηρασιώτες, επέστρεψαν με τις οικογένειές τους στον τόπο τους, αφού εδώ παρέχεται πλέον η βασική εκπαίδευση των παιδιών.
Πιστεύουμε στην παιδεία και προσπαθούμε να καλλιεργούμε στους μαθητές μας τα μεγαλύτερα όνειρα, να τους εξασφαλίζουμε τα κυριότερα δικαιώματά τους για το μέλλον.
Πολλοί από εμάς έχουμε αγαπήσει τόσο τον τόπο αυτό και τους ανθρώπους του, που παραμένουμε πολλά χρόνια παραπάνω από την υποχρεωτική μας διαμονή εδώ.

Το νερό δεν είναι καν δικαίωμα. Είναι αγαθό ταυτόσημο με τον πολιτισμό. Να διασφαλιστεί άμεσα! Μαζί του διασφαλίζεται η ποιότητα ζωής· η βιωσιμότητα· η περαιτέρω γεωργική, εμπορική, τουριστική ανάπτυξη.

Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές
της Θηρασιάς


Santorinios

Τρίτη, 20 Απριλίου 2010

Δυσαριθμησία: Πώς να βοηθήσω το παιδί μου;


Αν, παρατηρήσατε στο παιδί σας συμπεριφορές που μπορεί να «δείχνουν» δυσαριθμησία, καλό είναι:
  1. Να διαλέξετε για την ώρα μελέτης των μαθηματικών μια ήρεμη στιγμή, όταν το παιδί σας είναι ξεκούραστο και ευδιάθετο.
  2. Να μειώσετε τον χρόνο μελέτης, όταν βλέπετε ότι υπάρχει εκνευρισμός.Να διαλέξετε, εσκεμμένα, ασκήσεις και πράξεις, στις οποίες ξέρετε ότι το παιδί σας τα καταφέρνει καλά και να δείχνετε ικανοποίηση, ενισχύοντάς του την αυτοπεποίθηση
  3. Να αποφεύγετε χαρακτηρισμούς και σχόλια.
  4. Να μην του βάζετε τις φωνές (η δυσαριθμησία δεν οφείλεται σε τεμπελιά).
  5. Προσπαθήστε να εξιχνιάσετε τον τρόπο σκέψης και επίλυσης που χρησιμοποιεί το παιδί σας.
  6. Μιλήστε με τον εκπαιδευτικό του παιδιού σας, σχετικά με τη συμπεριφορά του την ώρα των μαθηματικών.
Και να μην ξεχνάτε: Ένα παιδί με δυσαριθμησία απλώς δεν μπορεί. Δεν είναι ζήτημα θέλησής του. Ένα παιδί που δυσκολεύεται, κατά αυτό τον τρόπο, με τα μαθηματικά, χρειάζεται εξατομικευμένη παρέμβαση, διότι έχει εν γένει λιγότερα εφόδια μαθηματικής ικανότητας.



Κυριακή, 18 Απριλίου 2010

Τα παιδιά μας χρειάζονται πρώτα παιδεία και ύστερα εκπαίδευση



Χρίστου Παντελίδη, Φιλόλογου, τ. πρώτου λειτουργού Εκπαίδευσης Κύπρου

Πολύ καλά μας τα είπε τελευταία η επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού με αφορμή τα διάφορα περιστατικά παραβατικής συμπεριφοράς μαθητών σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης: «Ένα παιδί που εκδηλώνει ακραίες αντικοινωνικές συμπεριφορές εκφράζει την αποτυχία της Πολιτείας» (Φιλελεύθερος, 2 Μαρτίου 2010). Επηρεασμένοι από τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, την εμφάνιση νέων επαγγελμάτων και εξειδικευμένων κλάδων, αλλά και επαρμένοι από το νεοπλουτισμό μας, ρίξαμε ως κοινωνία και ως Πολιτεία όλο το βάρος στην εκπαίδευση των παιδιών μας, ώστε αυτά να μπορούν να αντιμετωπίζουν τις νέες προκλήσεις και να αντεπεξέρχονται στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα (και τελευταίου τύπου κινητά έχουν τα παιδιά μας και facebookέχουν, και τι δεν έχουν). Πραγματικά, πόση ρητορική αναπτύχθηκε από όλους μας τα τελευταία χρόνια σχετικά με το θέμα αυτό; Ασχοληθήκαμε με πολλά ερωτήματα, δώσαμε λύσεις σε προβλήματα, πήραμε μέτρα, φτιάξαμε υποδομές, εκσυγχρονίσαμε το ένα, βελτιώσαμε το άλλο, πήραμε και δώσαμε τόσα φώτα και «να μας τόσο μωροί όσο και πρώτα», όπως θα έλεγε και ο γνωστός φιλόσοφος Γκαίτε. Ένα ερώτημα όμως δεν μπορέσαμε ακόμα νααπαντήσουμε. Τι χρειάζεται σήμερα η κοινωνία μας; Μόνο εξειδικευμένους εργάτες, δραστήριους επιχειρηματίες, άρτια καταρτισμένους επιστήμονες, τεχνολογικά ενημερωμένους πολίτες; Απαραίτητοι και χρήσιμοι ασφαλώς όλοι αυτοί. Όμως πολίτες πνευματικά καλλιεργημένους και αληθινούς ανθρώπους δε χρειαζόμαστε σήμερα; Όλοι οι πιο πάνω δεν πρέπει να είναι πρώτα άνθρωποικαι μετά αυτό που είναι; Είναι γνωστό ότι «πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής» δεν είναι τίποτα.

Ξεχάσαμε εντελώς το «ως χαρίεν άνθρωπος, όταν άνθρωπος ή».Ενθουσιασμένοι λοιπόν από τη σύγχρονη πρόοδο και παρασυρμένοι από τη δόξα, τον πλούτο και την ξιπασιά μας, βάλαμε κατά μέρος την ανθρωπιστική μας παιδεία και πέσαμε με τα μούτρα στην ωφελιμιστική εκπαίδευση. Τα ανθρωπιστικά μαθήματα συρρικνώνονται συνεχώς, θύματα κι αυτά της χρησιμοθηρικής αντίληψης της εποχής μας. Από την άλλη, υπάρχουν και κάποιοι-ελάχιστοι δυστυχώς- πεισματάρηδες που αγωνίζονται επίμονα να κρατήσουν την ανθρωπιστική παιδεία στα σχολεία. Τι να πούμε για το Γάλλο καθηγητή Ντ Ιμιέρ που αγωνίζεται με πάθος-και τα καταφέρνει- να πείσει τους δεκαπεντάχρονους Γάλλους μαθητές του σχολείου του σ’ ένα υποβαθμισμένο προάστιο των Παρισίων να επιλέξουν το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών; (βλ. Φιλελεύθερος 1ης Μαρτίου 2010, σελ.16). Μπράβο του ανθρώπου! Υποβάλλω εισήγηση στο Σύνδεσμο Ελλήνων Φιλολόγων Κύπρου να ανακηρύξει τον κ. Ντ Ιμιέρ επίτιμο μέλος του, να τον προσκαλέσει στην Κύπρο και να τον τιμήσει για τη συμβολή του στη διάδοση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Αν θέλουμε πραγματικά να ορθοποδήσει η κοινωνία μας, ας φροντίσουμε να ντύσουμε την Εκπαίδευσή μας με το μανδύα της παιδείας και ας καταλάβουμε, επιτέλους, ότι η παιδεία «ξεμαγκώνει» μυαλά, ανοίγει ορίζοντες και πάνω απ όλα ελευθερώνει τον άνθρωπο από δεσμά κάθε είδους.

Δεν υπάρχει πιο ευτυχισμένη πολιτεία από αυτήν που οι πολίτες της είναι αληθινά ελεύθεροι. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, επειγόντως παιδεία! Όλοι μας! Και οι ευρισκόμενοι στα ανώτερα και ανώτατα αξιώματα της κοινωνίας και της Πολιτείας και όσοι επιδιώκουν να ανέλθουν σ’ αυτά. Όσοι πρόλαβαν να διδαχθούν λίγα Αρχαία ή λίγη έστω Αρχαιογνωσία ίσως να θυμούνται τι είπε ο δάσκαλος Σωκράτης. «Όταν σας καλούν να αναλάβετε κάποιο αξίωμα, να μη δέχεστε, από φόβο μήπως και δεν ανταποκριθείτε όπως πρέπει στις απαιτήσεις της θέσης. Κι άμα σας πιέζουν για να δεχτείτε, τότε ξανασκεφτείτε το».


περί γάμου μαρτυρίες

" Α είναι Σαντορινιά"Η Κατερίνα Ρούσσου !


" Όλοι μαζί χτίζουμε ένα νοσοκομείο...."

Αυτό ήταν ένα μότο του πολυτάλαντου και πάντα δημιουργικου τενόρου Jose Cura το Σάββατο το βράδυ στην καταμέστη κόσμου αίθουσα του Μεγάροου Μουσικής,κατά τη διάρκεια της Συναυλίας που διοργανώθηκε από το Ίδρυμα Θώραξ Πρόεδρος του οποίου είναι ο Θηραίος Καθηγητής Χαράλαμπος Ρούσσος, για την ανέγερση νέας πτέρυγας στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός.

Αλήθεια ποιός δεν μαγέυτηκε από την ηθοποία και τη φωνή του διάσημου τενόρου; Ποιός δεν ταξίδεψε με τους ήχους της Φιλαρμονικής της Έρτ;

Όταν δε ο πρωταγωνιστής έπρεπε να προλογίσει τη δικιά μας. τη Θηραία mezzosoprano Κατερίνα Ρούσσου, Απλά νομίζω τα λόγια του σημαίνουν πολλά:

"Μια γλυκειά ιδιαίτερη φωνή, μια όμορφη και δυναμική παρουσία". Αγαπητή κυρία Ρούσσου,Φίλη Κατερίνα, έφερες την αύρα της Σαντορίνης στο Μέγαρο Μουσικής μάγεψες και όσους σε ξέρουν και όσους σε πρωτογνώρισαν. ( το ξέρω με προσωπικά παραδείγματα)..... Η δε ηθοποία σου σε κάποια από τα τραγούδια έδειχνε ένα μικρό και ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο της πολύπλευρης παρουσίας σου!!! Πάντα τέτοια Θηραία Κατερίνα μας......







santorinios

Τα πρώτα πηδήματα εξω απο τον μάρσιπο






trelogiannis

Ποιός φταίει; Τα μήλα ή μηλιά;

Δένδρα και κλαδιά.

Όταν ένα δένδρο το κόψεις, τα κλαδιά του ξεραίνονται σε ελάχιστο χρόνο. Όταν το περιποιείσαι και το ποτίζεις, τα κλαδιά του γίνονται όλο και πιο πράσινα, όλο και πιο δροσερά. Δένδρο είναι οι γονείς. Κλαδιά είναι τα παιδιά τους.

Όταν λοιπόν οι γονείς, που είναι η ρίζα και ο κορμός, τρέφονται με νηστείες, με προσευχές, με ελεημοσύνες, με καλά έργα, ο Θεός φυλάει τα παιδιά· και προχωρώντας με το παράδειγμά τους γίνονται καλοί χριστιανοί και καλοί άνθρωποι.

Όταν οι γονείς κάνουν αμαρτίες, που κάνουν το δένδρο του σπιτιού τους να ξεραίνεται, και προ παντός όταν εκείνοι το κόβουν με τα ίδια τους τα χέρια, τότε τα παιδιά τους ξεραίνονται πνευματικά· πεθαίνουν ψυχικά· γίνονται από χίλιες δύο πλευρές προβληματικά πρόσωπα!… Και ο Θεός τότε, τιμωρεί τους γονείς εκείνους και τους βάζει στη κόλαση, μαζί με τα παιδιά τους, που τα γέννησαν και τα πήραν στο λαιμό τους.

* * *

Όταν έχουμε μια μηλιά, που κάνει ξινά μήλα, ποιόν κατηγορούμε; Ποιός φταίει; Τα μήλα ή, η μηλιά; Ασφαλώς η μηλιά φταίει.

Λοιπόν. Γίνετε σεις η μηλιά καλό δένδρο, κάνετε σεις έργα καλά, να γίνουν και τα παιδιά σας καλά.

Μας λέει η Αγία Γραφή:

Από τότε που έφτιαξε ο Θεός τον Αδάμ, είχαν περάσει τρεισήμισι χιλιάδες (3.500) χρόνια. Και σε τόσα χρόνια δεν είχε πεθάνει παιδί πριν από τον πατέρα του από φυσικό θάνατο.

Τότε ζούσε ένας άνδρας που τον έλεγαν Θάρα. Αυτός με παγίδα του διαβόλου ήταν ο πρώτος που έφτιαξε είδωλα. Και έβαλε τα παιδιά του να τα προσκυνάνε σαν Θεό (Γεν. 11, 24-32).

Από τότε άρχισαν τα παιδιά να πεθαίνουν πριν από τους γονείς τους. Έτσι τιμώρησε ο Θεός τον Θάρα.

* * *

Κάθε αμαρτία που κάνουν οι γονείς, είναι δηλητήριο στις ψυχές των παιδιών τους. Και κάνει τα παιδιά ξερόκλαδα.

Το διαζύγιο είναι τσεκούρι στην ρίζα.

Δεν αφήνει τίποτε! Τί φοβερή αμαρτία!….

(Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, Διδαχή Ζ’, διασκευή).




trelogiannis

Σάββατο, 17 Απριλίου 2010

Το αλφαβητάρι!






πηγή

Η μάχη της Κουκουβάγιας - Παραμύθι από τη Χαβάη


Αυτή η ιστορία μας διηγείται, γιατί οι χαβανέζοι τιμούν την κουκουβάγια.

Μια φορά και ένα καιρό λοιπόν, στο νησί Οάχου, ένας πεινασμένος άντρας που τον έλεγαν Καπόι, σκαρφάλωσε σε ένα δέντρο, στη φωλιά μιας κουκουβάγιας και πήρε μερικά αυγά.

Καθώς τα τύλιγε μέσα σε φύλλα και ετοιμαζόταν να τα μαγειρέψει στη φωτιά, μια κουκουβάγια τον πλησίασε και κάθησε σ' ένα δέντρο παραδίπλα.

"Σε παρακαλώ, μην καταστρέψεις τα αυγά μου, Καπόι", έσκουξε η κουκουβάγια.

Το στομάχι του νεαρού, γουργούριζε από την πείνα. Γιατί να τα επιστρέψει, αφού τα είχε βρει αφύλαχτα?

"Είναι δικά μου τώρα", αποκρίθηκε.

"Σε ικετεύω Καπόι, μην σκοτώσεις τα παιδιά μου", είπε η κουκουβάγια φτερουγίζοντας.

Ο Καπόι ντράπηκε για τον εγωισμό του. Ξαφνικά, δεν ένοιωθε πια τόσο πεινασμένος. Πως μπορούσε να φάει τα αυγά, με την κουκουβάγια να τον παρακολουθεί?

"Έλα, λοιπόν, να τα πάρεις. Δεν μπορώ να περνάω εγώ καλά σε βάρος κάποιου άλλου", είπε.

Η κουκουβάγια κάθησε στον ώμο του και ψιθύρισε, "Σ' ευχαριστώ, Καπόι. Το όνομά μου είναι Πουέο και είμαι ένας θεός, που εσείς οι θνητοί δεν γνωρίζετε ακόμη. Χτίσε μου ένα βωμό και εγώ θα σας προστατεύω απ' όλα τα κακά".

Ένας θεός που υπόσχεται να προστατεύει τους ανθρώπους από το κακό! Ο Καπόι πήρε πέτρες και ξύλα και έφτιαξε ένα μικρό βωμό. Ύστερα, έκανε θυσία στο θεό - κουκουβάγια.

Ο καπνός από το βωμό υψώθηκε στον ουρανό, ευχαριστώντας τον Πουέο για την προστασία του. Η κουκουβάγια πέταξε μακριά, σκούζοντας απαλά και ο Καπόι ήξερε πως είχε κάνει το σωστό.

Κάποιος όμως πρόσεξε τον καπνό στον ουρανό - κάποιος πολύ ισχυρός. Ήταν ο βασιλιάς του Ουάχου, ο Κακουχιουέουα.

"Τολμάει κάποιος να κάνει θυσία χωρίς την άδειά μου?" ρώτησε κακόκεφα. "Δεν ξέρουν οι άνθρωποι ότι μόνο ο βασιλιάς μπορεί να προσφέρει θυσίες?"

Οι φρουροί του πήγαν να δουν τι συνέβαινε. "Ένας νεαρός προσεύχεται σε κάποιον νέο θεό, την κουκουβάγια Πουέο", ανέφεραν στο βασιλιά.

"Δεν πιστεύω πως υπάρχει τέτοιος θεός", είπε εκείνος. "Φέρτε μου αυτόν τον άντρα. Πρέπει να δικαστεί για υποκρισία και παράβαση των διαταγών μου".

Ένα τεράστιο πλήθος συγκεντρώθηκε στη δίκη του Καπόι.

"Σε πιάσαμε να λατρεύεις ένα θεό που εμείς δεν αναγνωρίζουμε", δήλωσε ο βασιλιάς. "Η θυσία σου, μπορεί να κάνει τη μεγάλη θεά του ηφαιστείου να θυμώσει. Μπορεί να ρίξει στα κεφάλια μας πύρινη βροχή ή ακόμη να βυθίσει το νησί μας. Γι αυτό, Καπόι, σε εξορίζω. Οι φρουροί μου θα σε μεταφέρουν δεμένο σ' ένα έρημο νησί, μακριά απο το σπίτι σου, απ' όπου δε θα επιστρέψεις ποτέ".

Ένα έρημο νησί μακριά από το σπίτι του! Θα ήταν μια υπαίθρια φυλακή, χωρίς κανέναν για να μοιραστεί τη μουσική ή την τροφή, κανέναν για να μιλήσει, καμιά οικογένεια για να επισκεφτεί. "Ω Πουέο", ψιθύρισε ο Καπόι. "Χάρισα τη ζωή στα παιδιά σου. Σώσε με κι εσύ από μια μοίρα που είναι χειρότερη και από θάνατο!"

Αμέσως, ο ουρανός σκοτείνιασε. Ο Καπόι και ο βασιλιάς κοίταξαν ψηλά και είδαν χιλιάδες κουκουβάγιες να ορμούν προς το μέρος τους - ένα θέαμα πολύ παράξενο, αφού οι κουκουβάγιες συνήθως κυκλοφορούν μόνο τη νύχτα, κάτω από το μανδύα του σκοταδιού.

Ο αρχηγός των φρουρών σφύριξε μ' ένα μεγάλο κοχύλι και οι υπόλοιποι τράβηξαν τις λόγχες τους και τα ρόπαλά τους, που ήταν φτιαγμένα από δόντια καρχαρία.

Οι κουκουβάγιες, κατέβαιναν και χιμούσαν πάνω τους, τρυπώντας τους με τα ράμφη και τα νύχια τους.

Οι στρατιώτες μαζεύτηκαν γύρω από το βασιλιά, αφήνοντας τον Καπόι αφύλαχτο. Μια κουκουβάγια ράμφισε το σκοινί γύρω από τους καρπούς του, ελευθερώνοντάς τον. Ήταν ο ίδιος ο Πουέο, που ανταπέδιδε την καλοσύνη που είχε δεχτεί.

"Η κουκουβάγια είναι πράγματι δυνατή ", φώναξε ο βασιλιάς Κακουχιουέουα. "Θα χτίσουμε ναούς και βωμούς στο όνομά της. Θα χορέψουμε προς τιμήν της".

"Και ως ανταπόδοση, εκείνη θα μας προστατεύει", είπε ο Καπόι. "Δοξάστε τον Πουέο! Δοξάστε την κουκουβάγια!"

Το πλήθος επεφήμισε και από τη μέρα εκείνη, οι χαβανέζοι πάντα τιμούν τις κουκουβάγιες..


πηγή