«Μια φορά και έναν καιρό …»
Μια αγαπημένη φράση μικρών και μεγάλων. Μια φράση που στα παιδιά ανοίγει τους ορίζοντες της φαντασίας και τα κάνει να ταξιδέψουν σε μέρη μακρινά και άγνωστα ενώ στους μεγάλους φέρνει όμορφες και γλυκές αναμνήσεις!
Τι πιο όμορφο από ένα παραμύθι!
Συμβουλές για το πώς μπορεί να γίνει το παραμύθι μάθημα και να ζήσει αυτό καλά και εσείς καλύτερα!
- Σε παιδιά μικρής ηλικίας 2- 5 ετών να διαλέγετε μεγάλα εικονογραφημένα παραμύθια. Μέσα από τις εικόνες εμπλουτίζετε το λεξιλόγιό του μαθαίνοντάς του καινούρια ρήματα και ουσιαστικά.
- Βάλτε χρώμα στη φωνή σας και ενθουσιασμό στο διάβασμά σας για να κρατήσετε περισσότερο το ενδιαφέρον του παιδιού σας.
- Ξεκινάτε εσείς τη φράση και παραλείψτε λέξεις κάνοντας παύση για να ολοκληρώσει το παιδί.
- Κάντε ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης για να σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας παρακολουθεί και έχει καταλάβει την ιστορία για να μπορέσει να συνεχίσει.
- Ρωτήστε το ‘και μετά τι θα γίνει;’ για να ενισχύσετε τον τομέα της φαντασίας του.
- Ενσωματώστε και δικές σας ερωτήσεις τύπου: « Και τώρα τι θα κάνει;», « Που μπορεί να κρυφτεί;», « Τι είναι σωστό να κάνει;» για να ενισχύσετε την κριτική του ικανότητα και την εύρεση λύσης προβλημάτων.
- Βάλτε συναισθήματα, για το πώς νοιώθουν οι ήρωες, για να αρχίσει να κατανοεί τα συναισθήματα και τις καταστάσεις που τα προκαλούν.
- Βάλτε το να διηγηθεί το παραμύθι και στον μπαμπά για να ενισχύσετε την αφηγηματική του ικανότητα.
- Μπορείτε να βάλετε και στόχους γνωστικούς, όπως να του μάθετε τα χρώματα, τα μέρη του σώματος, τις έννοιες.
- Διαβάστε το παραμύθι πολλές φορές μέσα στο μήνα ώστε στο τέλος να είναι σε θέση να σας το διηγηθεί μόνο του με τη χρήση εικόνων.
Μέσα από τα παραμύθια μαθαίνονται πολλά, αλλά προσοχή, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρέπει να παραμένει πάντα παραμύθι …και όχι μάθημα!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου