Ένα ιστολόγιο που πηγαίνει σχολείο και αγωνιά για την παιδεία .

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Δυσορθογραφία


Η δυσορθογραφία είναι μια μαθησιακή δυσκολία, συνήθως είναι συνδεδεμένη με τη δυσλεξία. Είναι το φαινόμενο των πολλών ορθογραφικών λαθών κατά τη γραφή. Χωρίζεται σε θεματική και καταληκτική δυσορθογραφία.


Τι μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις το παιδί ;


Ιδέες για τη θεματική δυσορθογραφία

  • Εμπνευσμένη από την εικονογραφική μέθοδο της Μαυρομμάτη, διδάσκω τη θεματική δυσορθογραφία χρησιμοποιώντας εικόνες και χρώματα.

π.χ. Για τη λέξη "ανοιξη" θα γράψω το οι με χρώμα έντονο και στο όμικρον θα σχεδιάσω ένα λουλούδι. Κατά τη γνώμη μου δεν χρειάζεται να δώσετε ένα σωρό λεφτά για τα σχετικά βιβλία, μπορείτε να σχεδιάσετε τις βασικές λέξεις, αρκεί να έχετε φαντασία!

  • Μπορείτε επίσης να κάνετε κολλάζ με διάφορες εικόνες από περιοδικά ή από internet, να φτιάχνετε με πλαστελίνη σχετική εικόνα.

Ιδέες για καταληκτική δυσορθογραφία

  • π.χ. -αίνω

Κάνω μια λίστα με ρήματα και γράφω την κατάληξη τους με διαφορετικό χρώμα. Μετά ζητάω από το παιδί να συμπληρώσει την κατάληξη π.χ. κατεβ___ , ανεβ___ κ.λ.π Στη συνέχεια του δίνονται ρήματα με αυτή την κατάληξη για να φτιάξει προτάσεις. Τα ίδια βήματα μπορείτε να κάνετε για όλους τους ορθογραφικούς γραμματικούς κανόνες.

  • Το σίγουρο είναι ότι απαιτείται συχνή επανάληψη των κανόνων!!


πηγή: Περί μαθησιακών δυσκολιών

1 σχόλιο:

  1. Η κυρία Μαυρομάτη μου είπε ότι πρέπει να χρησιμοποιώ μόνο τη μέθοδο της (η οποία φυσικά είναι και πανάκριβη), όσον αφορά την εκμάθηση της ορθογραφίας. Σύμφωνα με εκείνη, ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ αποτελεσματική μέθοδος. Διαφωνώ κάθετα, γιατί καμιά μέθοδος από μόνη της δεν είναι τέλεια. Έχω αλλάξει την ανάρτηση μου με αυτόν τον τίτλο, αν θες αντέγραψε την καινούρια. Σε ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή