Τα περισσότερα εργαζόμενα ζευγάρια στον κόσμο αναγκάζονται πολύ γρήγορα
να στείλουν το παιδί τους σ’έναν βρεφονηπιακό σταθμό. Είναι η πρώτη
φορά, που αισθάνονται ότι «αφήνουν» το παιδί τους. Αυτή η αίσθηση από
μόνη της προσθέτει τόσο άγχος στους γονείς, που χάνουν τον ύπνο τους.
Υπάρχουν, όμως, ορισμένα θέματα, τα οποιά ειναί χρήσιμο να γνωρίζετε.
• Η ΣΧΕΣΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ-ΜΑΘΗΤΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ
Η σχέση, που καταφέρνει να αναπτύξει ο παιδαγωγός με το μαθητή του, είναι πιο σημαντική από οποιοδήποτε βιογραφικό (του εκπαιδευτικού). Αναλογιστείτε ότι το παιδί σας, μέχρι να πάει σε έναν παιδικό σταθμό ή στο προνήπιο, είναι περιτριγυρισμένο από ανθρώπους, που το λατρεύουν, που είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα γι’αυτό, και ξαφνικά βρίσκεται ανάμεσα σε αγνώστους, με άλλα παιδιά και δεν αποτελεί πλέον το επίκεντρο της προσοχής.
Ζητήστε από τον διευθυντή να σας συστήσει τον εκπαιδευτικό, που θα αναλάβει το παιδί σας ή ακόμα και να παρακολουθήσετε ίσως λίγη ώρα από το μάθημά του. Συζητήστε μαζί του, χωρίς να τον ανακρίνετε. Να θυμάστε ότι θέλετε έναν δάσκαλο, που να είναι υπερήφανος για την πρόοδο των μαθητών του, να δίνει προσοχή στις πληροφορίες, που θα του δώσετε, να έχει αυτοπεποίθηση.
• ΛΕΞΕΙΣ, ΛΕΞΕΙΣ, ΛΕΞΕΙΣ
Στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, τα παιδιά εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους.
Βεβαιωθείτε ότι, μέσα στην τάξη, υπάρχουν αρκετά βιβλία, αλλά και ότι δίνεται βάση στην ανάγνωσή τους και την εκμάθηση λέξεων. Ακόμα και στα χρόνια του παιδικού σταθμού, βεβαιωθείτε ότι ο δάσκαλος χτίζει τις βάσεις για την ανάγνωση.
• ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑ
Μην νομίζετε ότι τα μαθηματικά είναι κάτι, που δεν χρειάζεται να ξεκινήσει το παιδί σας από μικρή ηλικία. Ακονίζουν το μυαλό, δημιουργούν τρόπο σκέψης και –σύμφωνα με τους επιστήμονες- όσο πιο γρήγορα ξεκινήσει το παιδί να ασχολείται με τα μαθηματικά τόσο λιγότερα προβλήματα θα αντιμετωπίσει στο μέλλον.
Μιλήστε επισταμένα με τον διευθυντή του σχολείου επάνω σε αυτό το θέμα. Σιγουρευτείτε ότι στην τάξη μετρούν, μαθαίνουν τα σχήματα, τη διαφορά του μεγαλύτερου από το μικρότερο κ.τ.λ.
• ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ
Μην επαφίεστε μόνο στη φήμη του σχολείου ή στην τιμή του. Μην θεωρείτε, δηλαδή, ότι το «καλό» σχολείο, σίγουρα θα είναι και καλό. Μην νομίζετε ότι πάντα ισχύει το «ό,τι πληρώνεις, παίρνεις».
Επιλέξτε εσείς το σχολείο και μην μείνετε στη «διαφήμιση», που του έχουν κάνει άλλοι νωρίτερα, εκτός εάν πρόκειται για πολύ κοντινά σας πρόσωπα, στα οποία έχετε εμπιστοσύνη.
Υπάρχουν, όμως, ορισμένα θέματα, τα οποιά ειναί χρήσιμο να γνωρίζετε.
• Η ΣΧΕΣΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ-ΜΑΘΗΤΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ
Η σχέση, που καταφέρνει να αναπτύξει ο παιδαγωγός με το μαθητή του, είναι πιο σημαντική από οποιοδήποτε βιογραφικό (του εκπαιδευτικού). Αναλογιστείτε ότι το παιδί σας, μέχρι να πάει σε έναν παιδικό σταθμό ή στο προνήπιο, είναι περιτριγυρισμένο από ανθρώπους, που το λατρεύουν, που είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα γι’αυτό, και ξαφνικά βρίσκεται ανάμεσα σε αγνώστους, με άλλα παιδιά και δεν αποτελεί πλέον το επίκεντρο της προσοχής.
Ζητήστε από τον διευθυντή να σας συστήσει τον εκπαιδευτικό, που θα αναλάβει το παιδί σας ή ακόμα και να παρακολουθήσετε ίσως λίγη ώρα από το μάθημά του. Συζητήστε μαζί του, χωρίς να τον ανακρίνετε. Να θυμάστε ότι θέλετε έναν δάσκαλο, που να είναι υπερήφανος για την πρόοδο των μαθητών του, να δίνει προσοχή στις πληροφορίες, που θα του δώσετε, να έχει αυτοπεποίθηση.
• ΛΕΞΕΙΣ, ΛΕΞΕΙΣ, ΛΕΞΕΙΣ
Στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, τα παιδιά εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους.
Βεβαιωθείτε ότι, μέσα στην τάξη, υπάρχουν αρκετά βιβλία, αλλά και ότι δίνεται βάση στην ανάγνωσή τους και την εκμάθηση λέξεων. Ακόμα και στα χρόνια του παιδικού σταθμού, βεβαιωθείτε ότι ο δάσκαλος χτίζει τις βάσεις για την ανάγνωση.
• ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑ
Μην νομίζετε ότι τα μαθηματικά είναι κάτι, που δεν χρειάζεται να ξεκινήσει το παιδί σας από μικρή ηλικία. Ακονίζουν το μυαλό, δημιουργούν τρόπο σκέψης και –σύμφωνα με τους επιστήμονες- όσο πιο γρήγορα ξεκινήσει το παιδί να ασχολείται με τα μαθηματικά τόσο λιγότερα προβλήματα θα αντιμετωπίσει στο μέλλον.
Μιλήστε επισταμένα με τον διευθυντή του σχολείου επάνω σε αυτό το θέμα. Σιγουρευτείτε ότι στην τάξη μετρούν, μαθαίνουν τα σχήματα, τη διαφορά του μεγαλύτερου από το μικρότερο κ.τ.λ.
• ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ
Μην επαφίεστε μόνο στη φήμη του σχολείου ή στην τιμή του. Μην θεωρείτε, δηλαδή, ότι το «καλό» σχολείο, σίγουρα θα είναι και καλό. Μην νομίζετε ότι πάντα ισχύει το «ό,τι πληρώνεις, παίρνεις».
Επιλέξτε εσείς το σχολείο και μην μείνετε στη «διαφήμιση», που του έχουν κάνει άλλοι νωρίτερα, εκτός εάν πρόκειται για πολύ κοντινά σας πρόσωπα, στα οποία έχετε εμπιστοσύνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου