Ένα ιστολόγιο που πηγαίνει σχολείο και αγωνιά για την παιδεία .

Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2009

Σωστό πρωινό κατά της παχυσαρκίας



Χωρίς τον «σύμμαχο» ενός σωστού πρωινού φεύγουν κάθε πρωί για το σχολείο τα περισσότερα Ελληνόπουλα. Οπως κατέδειξε πρόσφατη έρευνα, το 14% των παιδιών και εφήβων στη χώρα μας δεν καταναλώνουν καθόλου πρωινό, ενώ το 41% πίνουν απλώς γάλα ή τρώνε ένα φρούτο, που σύμφωνα με τους ειδικούς δεν είναι αρκετά για να ξεκινήσει σωστά -σε επίπεδο διατροφής- μία ημέρα. Οσο αυξάνεται η ηλικία τόσο μεγαλώνει και το ποσοστό όσων δεν λαμβάνουν πρωινό και είναι ενδεικτικό ότι ένας στους τέσσερις εφήβους ηλικίας 16 έως 18 ετών φεύγει εντελώς νηστικός το πρωί από το σπίτι. Και αυτό τη στιγμή που αποδεδειγμένα η κατανάλωση πρωινού επηρεάζει τη μνήμη, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, τη νοητική επίδοση, ακόμα και τη διάθεση.



Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που διενήργησε σε δείγμα 1.305 παιδιών και εφήβων ηλικίας 3 έως 18 ετών το Ιδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος, η λήψη του πρωινού σχετίζεται και με το σωματικό βάρος του ατόμου αλλά και τις διατροφικές του συνήθειες. Είναι ενδεικτικό ότι τα παχύσαρκα παιδιά αποφεύγουν σε μεγαλύτερο βαθμό τη λήψη πρωινού, (το 19% παραμένει νηστικό το πρωί, έναντι του 12% των παιδιών και εφήβων με φυσιολογικό βάρος) αλλά και όταν καταναλώνουν πρωινό αυτό συνήθως δεν είναι επαρκές.


Επιπλέον, τα παχύσαρκα παιδιά καταναλώνουν περισσότερα γλυκά για πρωινό ή μη σπιτικά γλυκά αρτοσκευάσματα απ’ ό,τι τα παιδιά φυσιολογικού βάρους και τα λιπόσαρκα. Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά και οι έφηβοι που λαμβάνουν επαρκές πρωινό, καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας περισσότερο μαύρο ψωμί, περισσότερα λαχανικά και φρούτα καθώς και λιγότερα γλυκά, και σνακ τύπου γαριδάκια, πατατάκια κ.ά. σε σχέση με τα άτομα που δήλωσαν ότι δεν καταναλώνουν επαρκές πρωινό.

Παράλληλα, από τα πορίσματα της έρευνας φάνηκε ότι το σωστό πρωινό των παιδιών έχει άμεση σχέση με το εκπαιδευτικό επίπεδο των γονιών τους. Είναι ενδεικτικό ότι όσο πιο μορφωμένη είναι η μητέρα τόσο πιο συχνές είναι οι θετικές απαντήσεις των παιδιών ως προς την κατανάλωση σωστού πρωινού. Αντίστοιχη είναι η εικόνα όσον αφορά το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα.


Σύμφωνα με τους ειδικούς, το πλήρες πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα από τρεις διαφορετικές ομάδες: ένα από την ομάδα των δημητριακών που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες (π.χ. ψωμί, ή φρυγανιές, ή δημητριακά πρωινού), ένα από την ομάδα των γαλακτοκομικών προϊόντων (γάλα, γιαούρτι, τυρί) και ένα από την ομάδα φρούτων και λαχανικών. Ενδεικτικό πρωινό είναι ένα ποτήρι γάλα, ένα φλιτζάνι δημητριακά (κατά προτίμηση ολικής αλέσεως ή με ξηρούς καρπούς) και ένα φρούτο εποχής ή ένα ποτήρι χυμό.


Από την Πέννυ Μπουλούτζα

«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»

1 σχόλιο:

  1. Ε ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΡΑΓΚΟ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή